در پی چندین رشته عملیات نظامیان کشور در ولایت های مختلف، نزدیک به چهل هراس افگن کشته شدند. دفتر رسانه های وزارت امور داخله با نشر خبرنامه ای می گوید که در عملیات نیروهای قطعات خاص پلیس و امنیت ملی در روستای چنار ولسوالی خاکریز ولایت کندهار بیست و یک فرد وابسته به هراس افگنان […]

در پی چندین رشته عملیات نظامیان کشور در ولایت های مختلف، نزدیک به چهل هراس افگن کشته شدند. دفتر رسانه های وزارت امور داخله با نشر خبرنامه ای می گوید که در عملیات نیروهای قطعات خاص پلیس و امنیت ملی در روستای چنار ولسوالی خاکریز ولایت کندهار بیست و یک فرد وابسته به هراس افگنان طالب کشته شدند، یازده تن دیگر آنان زخم برداشتند و دو هراس افگن دیگر بازداشت شده اند.

به اساس خبرنامه این وزارت، در عملیات تصفیه ای مشترک نظامیان کشور که به هدف سرکوب هراس افگنان (روز سه شنبه ۲۰دلو/بهمن) در روستای “برو” ولسوالی رودات ولایت ننگرهار راه اندازی شده بود، ده هراس افگن طالب به شمول گل آغا پاچا ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی کوت این ولایت کشته شدند. در این عملیات دومیل پیکا، یک میل راکت انداز، پنج میل کلاشینکوف و دوعراده موتر سایکل طالبان نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

خبرنامه وزارت امور داخله علاوه می کند که در پی عملیات تصفیه ای دیگر پلیس در مربوطات ولسوالی خاص ولایت ارزگان، هشت فرد وابسته به هراس افگنان طالب کشته شدند و چهار هراس افگن دیگر زخم برداشته اند. در این عملیات، یک سرباز پلیس شهید و دو سرباز دیگر زخمی شده اند.