تفاهمنامه “ایجاده قطعه نظامی شهرداری کابل” میان رهبری وزارت امور داخله و شهرداری کابل امضا شد. مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله می گوید که این قطعه زیر امر شهرداری کابل و در هماهنگی فرماندهی پلیس و وزارت داخله روی جلوگیری از غصب زمین، استرداد زمین های عضب شده، جلوگیری از ساخت وساز منازل خود […]

تفاهمنامه “ایجاده قطعه نظامی شهرداری کابل” میان رهبری وزارت امور داخله و شهرداری کابل امضا شد. مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله می گوید که این قطعه زیر امر شهرداری کابل و در هماهنگی فرماندهی پلیس و وزارت داخله روی جلوگیری از غصب زمین، استرداد زمین های عضب شده، جلوگیری از ساخت وساز منازل خود سر و تخلفات شهری در شهر کابل کار می کند.

نیروهای امنیتی در شهر کابل افزون بر تامین امنیت شهروندان، مسوولیت دارند تا به تخلفات شهری نیز رسیدگی کنند. برای فشرده سازی مسوولیت ها و رسیدگی به تخلفات شهری، روز یکشنبه تفاهمنامه ایجاد قطعه نظامی شهرداری کابل میان وزارت امور داخله و شهردار کابل به امضا رسید. مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله می گوید که این قطعه زیر امر شهرداری کابل و در هماهنگی فرماندهی پلیس و وزارت داخله روی جلوگیری از غصب زمین، استرداد زمین های عضب شده، جلوگیری از ساخت وساز منازل خود سر و تخلفات شهری در شهر کابل کار می کند.

پیش از این پلیس حوزه های شهر کابل مسوولیت داشت که در کنار تامین امنیت شهروندان، به تخلفات شهری رسیدگی کند. سرپرست وزارت داخله می گوید که پس از ایجاد قطعه نظامی شهرداری کابل، حوزه های پلیس حق ندارند که به تخلفات شهری بپردازند.

در همین حال، احمد زکی سرفراز، شهردار کابل می گوید که جلوگیری از کار تخلفات شهری تنها کار یک اداره نیست. وی بر همکاری ادارات ذیربط در این زمینه نیز تاکید می کند.

سرپرست وزارت داخله از تاسیس اداره تازه ای زیرنام “امنیت داخلی” در چهارچوب وزارت امور داخله خبر می دهد و می گوید که این اداره کارکرد منسوبان این وزارت را در بخش های مبارزه علیه فساد اداری و تشخیص روابط با مخالفان مسلح بررسی می کند.