بر اساس علامیه‌ای وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی که روز 〈شنبه ۳ ثور〉 منتشر شد، از این پس روزهای جفت هفته برای دانش‌جویان دختر و روزهای تاق هفته برای دانش‌جویان پسر در نظر گرفته شده است. به این ترتیب پس از این دانش‌جویان دختر و پسر یک روز در میان به دانشگاه خواهند رفت. به […]

بر اساس علامیه‌ای وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی که روز 〈شنبه ۳ ثور〉 منتشر شد، از این پس روزهای جفت هفته برای دانش‌جویان دختر و روزهای تاق هفته برای دانش‌جویان پسر در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب پس از این دانش‌جویان دختر و پسر یک روز در میان به دانشگاه خواهند رفت.

به اساس این طرح، روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه به دانش‌جویان دختر و روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه برای پسران دانش‌جو اختصاص یافته است و در ۷ ساعت درسی ۸ یا ۷ کریدیت آموزش داده می‌شود. شورای عملی دانشگاه کابل می‌گوید که این طرح در تمامی دانشگاه‌های دولتی کشور اجرا خواهد شد.

دانشگاه پولی ‌تخنیک کابل هم در اعلامیه‌ای گفته است که دانش‌جویان سر از چهارم عید رمضان، طبق تقسیم اوقات جدید حاضر شوند. شورای عملی دانشگاه کابل افزوده است که این طرح پس از رای زنی و مشوره‌ها عملی شده است تا دانش‌جویان بتوانند به گونه‌ی آزاد و بدون مشکل به دروس‌شان حاضر شوند.

در همین حال شماری از فعالان مدنی با اجرایی شدن این طرح مخالفت دارند و می‌گویند:″طرح را که امارت اسلامی برای دانش‌جویان ایجاد کرده است یک طرح ناکام می‌توان خواند؛ چون از یک سو چهار روز رخصتی سبب ایجاد فاصله‌ی دانش‌جویان از دروس شده واز سوی دیگر باعث زیاد شدن حجم دروس می‌شود که به این ترتیب دانش‌جویان نمی‌توانند این هم حجم درس را جذب کنند که باعث دل‌سردی دانش‌

‍جویان از دانشگاه وتحصیل می‌شود”.

این در حالی‌است که پیش از این نیز وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی تایم درسی دختران دانش‌جو را پیش از ظهر و تایم درسی پسران دانش‌جو را به بعد از ظهر تقسیم بندی کرده بودند.