وزارت تحصیلات عالی پنج دانشگاه دولتی و خصوصی را از بهر ارایه خدمات بهتر تحصیلی سند اعتبار دهی داد. سخنگوی این وزارت می گوید که این دانشگاه ها در کار عملی سازی معیاری های آموزشی جهانی پیشتاز بوده اند. به اساس معلومات وزارت تحصیلات عالی، ریاست تضمین کیفیت این وزارت یازده معیار برای دانشگاه ها […]

وزارت تحصیلات عالی پنج دانشگاه دولتی و خصوصی را از بهر ارایه خدمات بهتر تحصیلی سند اعتبار دهی داد. سخنگوی این وزارت می گوید که این دانشگاه ها در کار عملی سازی معیاری های آموزشی جهانی پیشتاز بوده اند.

به اساس معلومات وزارت تحصیلات عالی، ریاست تضمین کیفیت این وزارت یازده معیار برای دانشگاه ها داشته است. فیصل امین، سخنگوی این وزارت می گوید دانشگاه های که این معیارها را عملی کرده اند، در رده دانشگاه های برتر افغانستان جا گرفته اند. وزارت تحصیلات عالی از بهر تطبیق معیار های تحصیلی پنج دانشگاه دولتی و خصوصی را در رده دانشگاه ها برتر کشور جا داده است.

بارها دانشجویان دانشگاه های کشور از نبود نصاب تحصیلی معیار انتقاد کرده اند. به گفته دانشجویان، نصاب تحصیلی در بسیاری از دانشگاه ها مطابق ضرورت های کنونی تهیه نشده است. سخنگوی وزارت تحصیلات عالی می گوید که کیفیت نصاب تحصیلی دانشگاه های کشور بهبود خواهد یافت.

مسوولان وزارت تحصیلات عالی از ایجاد مرکزی تحقیقاتی آب در دانشگاه کابل نیز خبر میدهند. به گفته آنان، این مرکز در باره آب های کشور تحقیق می کند و برای بهتر استفاده کردن از آب پیشنهاد های به حکومت ارایه خواهد کرد.