وزارت امور خارجه از عدم اشتراک هیأت حکومت سرپرست در نشست دوحه خبر داده‌است. این وزارت خاطرنشان کرده که به‌دلیل برآورده‌نشدن شرط‌های حکومت کنونی، اشتراک هیأت آنان در نشست دوحه، مفید دانسته نشده‌است. وزارت خارجه اعلام کرده‌است که به‌دلیل عدم پذیرفته‌شدن شرط‌هایش از سوی سازمان ملل متحد، نماینده حکومت سرپرست در دومین نشست نمایند‌گان ویژه‌ […]

وزارت امور خارجه از عدم اشتراک هیأت حکومت سرپرست در نشست دوحه خبر داده‌است. این وزارت خاطرنشان کرده که به‌دلیل برآورده‌نشدن شرط‌های حکومت کنونی، اشتراک هیأت آنان در نشست دوحه، مفید دانسته نشده‌است.

وزارت خارجه اعلام کرده‌است که به‌دلیل عدم پذیرفته‌شدن شرط‌هایش از سوی سازمان ملل متحد، نماینده حکومت سرپرست در دومین نشست نمایند‌گان ویژه‌ کشورها در امور افغانستان در دوحه شرکت نمی‌کند. معاون سخنگوی این وزارت در پیام صوتی به رسانه‌ها گفته‌است که وزارت خارجه به سازمان ملل متحد توضیح داده بود که اشتراک حکومت کنونی در نشست دوحه در صورتی سودمند است که به‌عنوان تنها طرف مسئول به ‌نمایندگی از افغانستان شرکت کند.

باید یادآور شد که این نخستین‌بار است که حکومت سرپرست از اشتراک در نشستی به میزبانی سازمان ملل متحد خودداری می‌کند. در اولین نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه از حکومت کنونی دعوت نشده بود.

در همین حال، برخی از کارشناسان حوزه سیاست می‌گویند که عدم اشتراک نماینده حکومت سرپرست در نشست دوحه، اشتباه و ارج‌نگذاشتن به‌‌ دیدگاه سازمان ملل متحد است.

دومین نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در امور افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است روز یکشنبه و دوشنبه در شهر دوحه برگزار می شود. در این نشست در مورد رویکرد هماهنگ و منسجم کشورها در تعامل با افغانستان بحث می‌‌شود و نمایندگان ویژه‌ کشورها پیشنهادات گزارش ارزیابی مستقل افغانستان را بررسی و در مورد تعیین نماینده‌ ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان رایزنی می‌کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv