وزارت امور خارجه روسیه از کمک‌های بشردوستانه به آسیب‌دیدگان در اثر بلایای طبیعی در افغانستان خبر داده‌است. در همین حال، شمای از آگاهان اقتصادی از حکومت سرپرست و نهادهای امدادرسان می‌خواهند که برای کمک به این زلزله‌زدگان تلاش بیشتر نمایند. زلیخا بانوی که ۵ سال از مرگ همسرش می‌گذرد، او با دو دختر و یک […]

وزارت امور خارجه روسیه از کمک‌های بشردوستانه به آسیب‌دیدگان در اثر بلایای طبیعی در افغانستان خبر داده‌است. در همین حال، شمای از آگاهان اقتصادی از حکومت سرپرست و نهادهای امدادرسان می‌خواهند که برای کمک به این زلزله‌زدگان تلاش بیشتر نمایند.

زلیخا بانوی که ۵ سال از مرگ همسرش می‌گذرد، او با دو دختر و یک پسرش در زمین‌لرزه‌های پسین هرات، دشواری‌های زیادی برای پیش‎برد امور زندگی در کنار فقر و بیچارگی را تجربه می‌کند. و اکنون این بانو در خانه‌ای شب و روز خود را به‌سر می‌برد که در زمین‌لزره‌های هرات خسارات زیادی دیده و ترس را برای زلیخا و فرزندانش برای گذراندن شب‌های سرد زمستان ایجاد کرده‌است.

هزینه خانه که در آن این خانوانده کوچک زندگی می‌کنند ۱۵۰۰ افغانی است و بانو زلیخا می‌گوید که برای فراهم کردن پول کرایه و آماده ساختن مواد غذایی برای فرزندانش ناچار است و کسی برای دست‌گیری ندارند.

در همین حال، وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد که روسیه کمک‌های بشردوستانه را به مردم افغانستان که در اثر بلایای طبیعی آسیب دیده‌اند، شامل دارو، تجهیزات پزشکی خاص و همچنین تجهیزات برای ایجاد پناهگاه‌های ‌مؤقت تحویل داده‌است.

زلیخا از جمله هزاران زن در افغانستان است که سرپرستی خانواده خود را به تنهایی به دوش دارد و با وضع محدویت‌های علیه کار زنان در کشور چالش‌های جدی و ناچاری‌هایی زیادی این خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv