پس از حمله داعش خراسان به روسیه، وزارت خارجه این کشور اعلامه کرده که گزینه حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی روسیه را بررسی می‌کند. پس از حمله مرگبار داعش خراسان به یکی از محل تجمعات در روسیه، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که گزینه حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی روسیه را روی میز […]

پس از حمله داعش خراسان به روسیه، وزارت خارجه این کشور اعلامه کرده که گزینه حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی روسیه را بررسی می‌کند.

پس از حمله مرگبار داعش خراسان به یکی از محل تجمعات در روسیه، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که گزینه حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی روسیه را روی میز دارد و آنرا بررسی می‌کند:«وزارت‌های عدلیه، خارجه و دیگر نهادهای مربوطه حکومت روسیه، بر موضوع بیرون کردن جنبش طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی کار می‌کنند؛ اما در نهایت، رهبری عالی روسیه تصمیم نهایی را در این مورد خواهد گرفت».

پیش از این، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت که از هیأت افغانستان برای شرکت در نشست مجمع جهانی اسلام در شهر کازان روسیه که در ۲۵ ثور برگزار خواهد شد، دعوت شده‌است.

در همین حال، برخی از کارشناسان حوزه سیاست می‌گویند که نگرانی‌های امنیتی برخواسته از افغانستان سبب می‌شود تا کشورهای همسایه و منطقه برای اعتمادسازی و زمینه‌سازی همکاری‌های دو جانبه، با حکومت سرپرست مناسباتی را برقرار کنند و اقدام اخیر روسیه نیز، حکایت از همین موضوع دارد.

این در حالی‌است که روسیه نگران حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان است که به گفته‌ی مسکو، می‌توانند امنیت کشورهای آسیای میانه را تهدید کنند. با این همه، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست همواره در پاسخ به نگرانی‌های کشورها مبنی بر فعالیت تروریستان در افغاستان گفته‌است که حکومت کنونی، به هیچ گروهی اجازه استفاده از خاک کشور را نمی‌‌دهد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv