وزارت امور داخله می گوید که افراد وابسته به گروه طالبان در بسیاری از مناطق شهر کندز شکست خورده اند. معاون سخنگوی این وزارت می گوید که درحال حاضر نظامیان کشور کنترل شهر کندز را در اختیار دارند و بخش هایی زیادی این شهر از حضور هراس افگنان پاکسازی شده است. بیش از یک هفته […]

وزارت امور داخله می گوید که افراد وابسته به گروه طالبان در بسیاری از مناطق شهر کندز شکست خورده اند. معاون سخنگوی این وزارت می گوید که درحال حاضر نظامیان کشور کنترل شهر کندز را در اختیار دارند و بخش هایی زیادی این شهر از حضور هراس افگنان پاکسازی شده است.

بیش از یک هفته از نبرد کندز می گذرد. هنوز افراد وابسته به گروه طالبان در بخش های این شهر حضور دارند و با نظامیان کشور درگیر می شوند. اما وزارت امور داخله می گوید که به گروه طالبان در نبرد کندز تلفات سنگین وارد شده است و افراد این گروه از شهر بیرون رانده شده اند. نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که درپی عملیات نظامیان کشور در بخش های این ولایت تنها در بیست و چهار ساعت گذشته ۳۰ هراس افگن کشته شده اند و ۹ تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

درهمین حال دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان بانگرانی از ادامه جنگ در کندز می گوید که تا کنون بیش از ۳۰ هزار خانواده مجبور به ترک خانه های شان شده اند.

ازسویی هم، شماری از اعضای مجلس سنا می گویند تا زمانی از دوست و دشمن مردم افغانستان تعریف مشخص ارایه نشود، جنگ با هراس افگنان ادامه خواهد داشت.

این سخنان در حالی مطرح می شود که رییس جمهور غنی در دیدار با شماری از بزرگان، علما و اعضای شورای ولایتی کندز گفته است که چگونگی حمله گروه طالبان به این شهر را مورد بررسی قرار می دهد و اصل مجازات و مکافات را روی دست خواهد گرفت.