سازمان عفو بین الملل در اعلامیه ای حمله طالبان بر یک موسسه مدد رسان جهانی در کابل را جنایت جنگی خوانده است. اما وزارت امور داخله کشور در واکنش به این اعلامیه می گوید که تمام حمله های طالبان جنایت جنگی است. صدیق صدیقی‌ سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که حمله های انتحاری و […]

سازمان عفو بین الملل در اعلامیه ای حمله طالبان بر یک موسسه مدد رسان جهانی در کابل را جنایت جنگی خوانده است. اما وزارت امور داخله کشور در واکنش به این اعلامیه می گوید که تمام حمله های طالبان جنایت جنگی است.

صدیق صدیقی‌ سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که حمله های انتحاری و گروهی در ساحات غیر نظامی، جاسازی ماین ها در جاده های پر رفت و آمد، حمله های انتحاری در مسجد ها و بازار ها، به قتل رساندن زنان و کودکان و هزار ها جنایت دیگر که از سوی گروه تروریستی طالبان تاکنون انجام شده، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

این در حالی است که سازمان عفو بین الملل با انتشار اعلامیه ای حمله گروهی طالبان به موسسه بین المللی پاملرنه در شهر نو کابل را تلاش قصدی برای کشتن غیرنظامیان خوانده و اعلام کرده است که این حمله معادل جنایت جنگی است. این سازمان گفته است که اصل اساسی قانون بین‌المللی بشر دوستانه این است که طرف‌های درگیر در جنگ هیچ گاهی نباید غیرنظامیان را به صورت عمدی هدف قرار دهند.

سخنگوی وزارت امور داخله می افزاید که نهادهای بین المللی یک حمله طالبان را که هدف آن نهاد های بین المللی باشد، جنایت جنگی بخوانند و سایر حمله های تروریستی را تقبیح نکنند، چنین می نماید که قربانی های مردم افغانستان در مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی، نادیده گرفته می شود.

این در حالی است که گروهی از مهاجمان مسلح مربوط به گروه طالبان حوالی ساعت یازده شب دوشنبه بالای موسسه خیریه بین المللی پاملرنه در شهرنو کابل حمله کردند. پس از انفجار موتر بمب گذاری شده در ورودی ساختمان این موسسه، چند مهاجم دیگر وارد ساختمان شدند و یازده ساعت با نیروهای امنیتی جنگ کردند.