وزارت امور داخله خرید و فروش اسلحه پلاستیکی و مواد آتش زا در روز های عید ممنوع اعلام کرد. وزارت امور داخله می گوید که فروشندگان اسلحه پلاستیکی و مواد آتش زا به ارگانهای عدلی و قضای معرفی خواهند شد. بازی با اسلحه پلاستیکی و مواد آتش زا از سرگرمی‌های کودکان در روزهای عید است. […]

وزارت امور داخله خرید و فروش اسلحه پلاستیکی و مواد آتش زا در روز های عید ممنوع اعلام کرد.

وزارت امور داخله می گوید که فروشندگان اسلحه پلاستیکی و مواد آتش زا به ارگانهای عدلی و قضای معرفی خواهند شد. بازی با اسلحه پلاستیکی و مواد آتش زا از سرگرمی‌های کودکان در روزهای عید است. در اعلامیه وزارت امور داخله آمده است که نیروهای پلیس موظف شده اند تا از خرید و فروش اسلحه پلاستیکی و استعمال مواد آتش‌زا که باعث آزار و اذیت افراد می‌گردد، جلوگیری کنند. در خبرنامه این وزارت آمده است که در بعضی موارد مجرمین نیز از این وضعیت سوء استفاده کرده و سبب اخلال امنیت می‌شوند.

این وزارت از مردم خواسته است تا مانع استفاده کودکان شان از این نوع بازی‌ها شوند. در اعلامیه وزارت داخله آمده که فروشندگان سلاح پلاستیکی و مواد آتش زا، اموال شان ضبط و خود شان به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد. وزارت امور داخله پیش از این نیز به دنبال زخمی شدن شماری در روزهای عید، فروش سلاح پلاستیکی و مواد اتش زا را در بازارهای کشور ممنوع اعلام کرده بود، اما خرید و فروش این سلاح در بازارها همچنان ادامه دارد.