وزارت داخله می گوید کسانیکه به داعش تبلغ می کنند تروریست حساب می شوند و مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. به تازگی سازمان ملل متحد گزارشی را به نشر رسانده است که گروه تروریستی داعش در ۲۵ ولایت کشور مصروف سربازگیری است وعملا به فعالیت های خود در این ولایت ها ادامه می دهد. […]

وزارت داخله می گوید کسانیکه به داعش تبلغ می کنند تروریست حساب می شوند و مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

به تازگی سازمان ملل متحد گزارشی را به نشر رسانده است که گروه تروریستی داعش در ۲۵ ولایت کشور مصروف سربازگیری است وعملا به فعالیت های خود در این ولایت ها ادامه می دهد.

اما مسوولان وزارت داخله کشور با رد این گزارش می گویند که گروه داعش در افغانستان فعالیت دارد نه به این گستردگی که درگزارش سازمان ملل متحد آمده است.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله می گوید که شماری از افراد وابسته به گروه تروریستی داعش که در برخی ولایات کشور فعالیت دارند، اتباع پاکستان استند.

به گفته صدیقی، در سه ماه گذشته بیشتر از سه صد فرد وابسته به گروه داعش در ولایت ننگرهار کشته شده اند. در تازه ترین عملیات نیروهای امنیتی که در ولسوالی بتی کوت این ولایت راه اندازی شده بود ۵۰ فرد وابسته به داعش کشته شدند و ۲۲ تن دیگر شان زخم برداشته اند.

سخنگوی وزارت داخله می گوید کسانی که برای گروه تروریستی داعش تبلغ می کنند، خود نیز تروریست حساب می شوند و مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

درهمین حال مسولان محلی ولایت ننگر هار گفته اند که درگیرمیان نیروهای امنیتی و افراد وابسه به گروه داعش در ولسوالی اچین این ولایت جریان دارد و در جمع ترورستان داعش ملیشه های پاکستانی نیز شامل اند. سخنگوی وزارت داخله می گوید که وضعیت در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار در کنترول نیرو های امنیتی کشور است .

به گفته سخنگوی وزارت داخله، درچهار روز گذشته در ۳۰ عملیات در نقاط مختلف کشور ۳۸ تروریست کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شده اند.