وزارت دفاع ملی گزارش‌ های منتشر شده مبنی بر این که نیروهای پاکستانی در داخل خاک افغانستان دست به ساخت تأسیسات نظامی زده اند را رد می کند. معاون سخنگوی این وزارت می گوید که اجازه چنین کاری را به پاکستان نمی دهند. پاکستان در چند دهه اخیر همواره در امور داخلی افغانستان دخالت کرده […]

وزارت دفاع ملی گزارش‌ های منتشر شده مبنی بر این که نیروهای پاکستانی در داخل خاک افغانستان دست به ساخت تأسیسات نظامی زده اند را رد می کند. معاون سخنگوی این وزارت می گوید که اجازه چنین کاری را به پاکستان نمی دهند.

پاکستان در چند دهه اخیر همواره در امور داخلی افغانستان دخالت کرده است. هم اکنون لانه های هراس افگنان که همه روزه خون مردم افغانستان را می ریزند در پاکستان است و هراس افگنان آزادانه در این کشور گشت و گذار می کنند. رییس شورای ولایتی کنر گفته است که نظامیان پاکستانی در ولسوالی سرکانو و خاص این ولایت داخل شده اند و به ساختن تاسیسات نظامی دست زده اند. اما وزارت دفاع ملی این گفته ها را رد می کند. محمد راد منش معاون سخنگوی این وزارت می گوید، اجازه نمی دهند که نظامیان پاکستانی داخل خاک کشور شوند و دست به ایجاد تأسیسات نظامی بزنند. معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می افزاید که ارتش ملی آماده هرگونه دفاع از افغانستان است و به هرنوع تجاوز مرزی پاسخ خواهد داد.

در همین حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان از حکومت می خواهند که در برابر ایجاد تاسیسات نظامی پاکستان در داخل خاک کشور موقف روشن بگیرد. پیش از این پاکستان اعلام کرده است که کار ساخت دیوار بندی در مرز میان دو کشور را آغاز کرده است.