پنجاه هزار چوچه ماهی نسلی به بند سلما رها شده است. بر اساس معلومات وزارت زارعت و مالداری چوچه ماهیان رها شده در بند سلما بعد از دو سال آماده تخم‏گذاری خواهد شد و تولید مثل خواهد کرد. اسدالله ضمیر وزیر زراعت و مالداری می گوید که بند سلمای ولایت هرات به علت داشتن شرایط […]

پنجاه هزار چوچه ماهی نسلی به بند سلما رها شده است. بر اساس معلومات وزارت زارعت و مالداری چوچه ماهیان رها شده در بند سلما بعد از دو سال آماده تخم‏گذاری خواهد شد و تولید مثل خواهد کرد.

اسدالله ضمیر وزیر زراعت و مالداری می گوید که بند سلمای ولایت هرات به علت داشتن شرایط خاص اقلیمی و ایکولوژیکی محیط مناسب برای پرورش ماهی است. به گفته آقای ضیمر، به منظور غنامندی منابع آبی کشور و افزایش تولید و تکثیر ماهی به تعداد پنجاه هزار قطعه چوچه ماهی نسلی را در بند سلمای ولایت هرات رها کرده است. به اساس معلومات وزارت زراعت و مالدری هزینه تهیه، انتقال و خریداری این چوچه ماهی ها یک و نیم میلیون افغانی شده است که از بودجه توسعه ای این وزارت پرداخت شده است. وزارت زراعت پیشبینی می کند که چوچه ماهیان رها شده در بند سلما بعد از دو سال آماده تخم‏گذاری خواهند شد و تولید مثل خواهد کرد و سالانه هزاران تن گوشت ماهی از این بند بدست خواهد.

اسدالله ضمیر در صفحه فیسبوک خود نوشته است که وزارت زراعت و مالداری در تلاش است، سطح تولیدات ماهی را از طریق رها کردن چوچه ماهی در منابع آبی مانند دریاها، بندها و ایجاد فارم های ماهی افزایش دهد. به گفته آقای ضمیر، قرار است در آینده نزدیک کار اعمار یک باب فارم تکثیری در ولسوالی چشت شریف ولایت هرات نیز آغاز شود.