مسوولان وزارت امور زنان می گویند که ازداواج های زیر سن خلاف آموزه های دینی است. معین این وزارت می گوید که ازدواج های زیر سن سبب می شود تا افراد نا سالم به دنیا بار آیند. معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ درهماهنگی باوزارت امور زنان و همکاری مالی صندوق وجهی جمعیت سازمان […]

مسوولان وزارت امور زنان می گویند که ازداواج های زیر سن خلاف آموزه های دینی است. معین این وزارت می گوید که ازدواج های زیر سن سبب می شود تا افراد نا سالم به دنیا بار آیند.

معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ درهماهنگی باوزارت امور زنان و همکاری مالی صندوق وجهی جمعیت سازمان ملل متحد، کارگاه یک رزوه را به منظور اجماع ملی، جهت محو رسم ازدواج های زودهنگام در کابل برگزار کرده است. کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که ازدواج های زیر سن یک رسم ناپسند است و باید علیه آن مبارزه جدی صورت گیرد.

ازسویی هم مسوولان وزارت امور زنان، ازدواج های زیر سن را خلاف آموزه های دینی می دانند و می گویند که ازدواج های زیر سن سبب می شود تا افراد نا سالم به جامعه تقدیم شود. نبیلا مصلح معین وزارت امور زنان می گوید که طرحی را به هدف جلوگیری از ازدواج های زیر سن آماده کرده اند و این طرح در پنج سال آینده تطبیق خواهد شد.

در حالی مسوولان وزارت امور زنان ازدواج های زیر سن را خلاف آموزه های دینی می دانند که هنوزهم در بسیاری از مناطق کشور دختران و پسران در ایام کودکی نامزد می شوند و حتی در برخی مناطق دختران زیرسن به بد داده می شوند.