وزارت صحت عامه می گوید که در چهل و هشت ساعت گذشته هیچ واقعه مثبت کرونا در کشور ثبت نشده است. سخنگوی این وزارت می گوید که مرگ سه تن در غور و یک تن دیگر در غزنی در اثر ویروس کرونا شایعه است. روز گذشته گزارش‌ هایی به نشر رسید که سه تن از […]

وزارت صحت عامه می گوید که در چهل و هشت ساعت گذشته هیچ واقعه مثبت کرونا در کشور ثبت نشده است. سخنگوی این وزارت می گوید که مرگ سه تن در غور و یک تن دیگر در غزنی در اثر ویروس کرونا شایعه است.

روز گذشته گزارش‌ هایی به نشر رسید که سه تن از افرادی که تازه از ایران به ولسوالی پسابند ولایت غور برگشته اند، از اثر بیماری نامعلوم جان باخته اند. وزارت صحت عامه گزارش‌ ها مبنی بر مرگ این سه تن در ولایت غور و مرگ یک تن دیگر در ولایت غزنی بر اثر ویروس کرونا را رد می کند.

وحید الله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه می گوید که تاهنوز بیست و دو واقعه مثبت کرونا در کشور ثبت شده است و در چهل و هشت ساعت گذشته هیچ واقعه مثبت در کشور ثبت نشده است. وی می افزاید که دستگاه حرارت سنج در مرز اسلام قلعه نصب شده و برگشت کنندگان چیک صحی می شوند.

در همین حال، شماری از باشندگان کابل می گویند که به دلیل گسترش ویروس کرونا از نو روز تجلیل نمی کنند. همچنان بازرگان می گویند که شیوع ویروس کرونا بر خرید و فروش تاثیر گذاشته است.

پیش از این وزیر صحت عامه از شهروندان کشور خواسته است که به دلیل نگرانی از گسترش ویروس کرونا در سال نو خورشیدی در جنش نو روز شرکت نکنند. وی افزوده است که این خواست بخشی از اقدامات وقایوی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا است.