مسوولان وزارت صحت عامه می گویند که شمار مبتلایان به بیماری شکر در کشور به شکل بی رویه ای رو به افزایش است. آنان می گویند که درحال حاضر بیش از هفت میلیون نفر در کشور به این بیماری مبتلا اند. دیابت یا شکر از بیماری های خطرناک است که با گذشت زمان این بیماری […]

مسوولان وزارت صحت عامه می گویند که شمار مبتلایان به بیماری شکر در کشور به شکل بی رویه ای رو به افزایش است. آنان می گویند که درحال حاضر بیش از هفت میلیون نفر در کشور به این بیماری مبتلا اند.

دیابت یا شکر از بیماری های خطرناک است که با گذشت زمان این بیماری قلب، چشم و سیستم عصبی شخص را تخریب می کند. افزایش بی رویه این بیماری در کشور نگرانی های را بر انگیخته است. حسیب الله محمدی مسوول پروژه شکر شفاخانه وزیر محمد اکبر خان از افزایش بی رویه این بیماری نگرانی می کند و می گوید که در حال حاضر بیش از هفت میلیون تن به این بیماری مبتلا اند. آقای محمدی استفاده از دخانیات را عامل اصلی افزایش این بیماری می داند.

مسوول پروژه شکر شفاخانه وزیر اکبر خان، ورزش کردن در روز را یکی از راه های جلوگیری این بیماری عنوان می کند.

این درحالیست که به گفته ی مسوولان وزارت صحت عامه، نود درصد افراد بزرگ سال در جهان به این بیماری مبتلا اند و سالانه حدود یک و نیم میلیون تن در اثر این بیماری در جهان جان می دهند.