وزارت صحت عامه می گوید که سالانه بیش از یکصد هزار طفل زیر سن پنج سال در کشور جان می دهند. به اساس معلومات وزارت صحت عامه، از این میان ۴۸ هزار آن به علت مبتلا شدن به سوی تغذی جان خود را از دست می دهند. وزارت صحت عامه از روز جهانی تغذیه با […]

وزارت صحت عامه می گوید که سالانه بیش از یکصد هزار طفل زیر سن پنج سال در کشور جان می دهند. به اساس معلومات وزارت صحت عامه، از این میان ۴۸ هزار آن به علت مبتلا شدن به سوی تغذی جان خود را از دست می دهند.

وزارت صحت عامه از روز جهانی تغذیه با شیر مادر در کابل بزرگداشت کرد. با وجود پیشرفت ها در زمینه رهایی کودکان از سوی تغذیه هنوز هم مرگ و میر آنان در کشور یکی از چالش های عمده گفته می شود. ناجیه طارق معاون وزارت صحت عامه می گوید که سالانه بیش از یکصد هزار کودک زیر سن پنج سال در کشور جان می دهند که از این میان تنها ۴۸ هزار تن آنان در اثر مبتلا شدن به سوی تغذیه جان می بازند.

معاون وزارت صحت عامه عدم آگاهی خانواده ها را یکی از عوامل سوی تغذی کودکان عنوان می کند و از وزارت های معارف، اطلاعات و فرهنگ و حج و اوقاف می خواهد که در کار آگاهی دهی خانواده ها دراین زمینه همکاری کنند.

روز جهانی تغذیه با شیر مادر همه ساله در سراسر جهان تجلیل می شود و امسال در افغانستان زیر شعار”تغذیه با شیر مادر، کلید انکشاف متداوم” در کابل تجلیل شد و هدف ان تعهد برای حفاظت زندگی کودکان خوانده شده است.