مسوولان وزارت عدلیه می گویند که در سال گذشته خورشیدی یکصد و نه سند تقنینی را طرح و طی مراحل کرده اند. وزیر عدلیه تدوین کود جزا را از مهم ترین دستاورد سال گذشته این اداره عنوان می کند. وزارت عدلیه مانند دیگر نهادهای بودجه ای دستاورد های سال گذشته اش را در ادامه “برنامه […]

مسوولان وزارت عدلیه می گویند که در سال گذشته خورشیدی یکصد و نه سند تقنینی را طرح و طی مراحل کرده اند. وزیر عدلیه تدوین کود جزا را از مهم ترین دستاورد سال گذشته این اداره عنوان می کند.

وزارت عدلیه مانند دیگر نهادهای بودجه ای دستاورد های سال گذشته اش را در ادامه “برنامه پاسخ دهی دولت” به رسانه ها شریک کرد. بصیر انور، وزیر عدلیه می گوید که در سال گذشته خورشیدی یکصد و نه سند تقنینی را طرح و طی مراحل کرده اند.

مطابق قانون، وزارت عدلیه مسوولیت دارد در سراسر کشور با شکل دهی پرونده دعوا علیه غاصبان، از غصب زمین های دولتی جلوگیری کند. وزیر عدلیه تاکید می کند که در سال نود وهفت خورشیدی توانسته از غضب بیش از چهل و پنج هزار جریب زمین دولتی جلو گیری کند.

ثبت بیش از بیست و شش هزار عریضه و رسیدگی به یکهزار آن از دیگر مواردی است که رهبری وزارت عدلیه از آن به عنوان دستاورد یاد می کند.

در قانون آمده است که متهمان بی بضاعت که توان استخدام وکیل مدافع را ندارند وزارت عدلیه مکلف است به آنها وکیل مدافع استخدام کند. وزیر عدلیه می گوید که در سال نود و هفت خورشیدی حدود یازده هزار وکیل مدافع برای پیشبرد پرونده های متهمان بی بضاعت استخدام کرده است.