وزارت مبارزه علیه مواد مخدر می گوید که حکومت در راستای تطبیق سیاست های مبارزه علیه مواد مخدر با ناکامی رو به رو شده است. سخنگوی این وزارت می گوید که عدم تنفیذ قانون و نا امنی ها از موانع عمده فراه راه تطبیق پالیسی ها بوده است. وی همچنان تاکید می کند که موجودیت […]

وزارت مبارزه علیه مواد مخدر می گوید که حکومت در راستای تطبیق سیاست های مبارزه علیه مواد مخدر با ناکامی رو به رو شده است. سخنگوی این وزارت می گوید که عدم تنفیذ قانون و نا امنی ها از موانع عمده فراه راه تطبیق پالیسی ها بوده است. وی همچنان تاکید می کند که موجودیت بازار گرم و راه های امن ترانزیتی سبب افزایش کشت و تولید مواد مخدر در کشور شده است.

مواد مخدر پس از تروریزم بزرگترین چالش در کشور است؛ اما چه چیزی این پدیده را به یک معمای حل نا شدنی مبدل کرده است. وزارت مواد مخدر به این باور است که نا امنی یک چالش جدی فرار راه مبارزه علیه مواد مخدر است. ناامنی نه تنها دامنه کشت و تولید مواد مخدر پهناور کرده است؛ بلکه مبارزه با آن را به یک چالش جدی نیز رو به رو کرده است.

حنیف دانشیار سخنگوی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر در کنار این همه عدم تنفیذ قانون موجودیت مارکیت گرم و راه های امن ترانزیتی را نیز از دلایل دیگر ناکامی در امر مبارزه با مواد مخدر عنوان می کند.

با این حال شماری از اعضای شورای ملی می گوید که حکومت اراده جدی در راستای مبارزه با مواد مخدر ندارد.

در بیش از یک دهه گذشته میلیون ها دالر در راستای مبارزه با مواد مخدر به مصرف رسیده است. وزارت مواد مخدر می گوید که در کنار همه چالش ها تهیه معیشت بدیل، حمایت از کشاورزان و تداوی شماری از معتادان از دستاوردهای حکومت در بخش مبارزه با مواد مخدر بوده است.