قرار داد اعمار دو میدان ورزشی در ولایت های هلمند و زابل میان وزارت مبارزه علیه مواد مخدر و کرکت بورد به امضا رسید. افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر و اعتیاد روز افزون جوانان به این پدیده، در کنار مشکلات امنیتی از چالش دیگر در کشور است. وزارت مبارزه علیه مواد مخدر برای جلوگیری […]

قرار داد اعمار دو میدان ورزشی در ولایت های هلمند و زابل میان وزارت مبارزه علیه مواد مخدر و کرکت بورد به امضا رسید.

افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر و اعتیاد روز افزون جوانان به این پدیده، در کنار مشکلات امنیتی از چالش دیگر در کشور است. وزارت مبارزه علیه مواد مخدر برای جلوگیری از روی آوردن جوانان به مواد مخدر و تشویق آنان به ترک اعتیاد، همواره پروژه های عامه المنفعه اعمار می کند. این بار نیز برای تشویق جوانان به ورزش دو میدان ورزشی در ولایت های هلمند و زابل اعمار می کند. سلامت عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر می گوید که ارزش مجموعی این قرار داد ها هفتاد و یک میلیون افغانی است. با عظیمی ابراز امیدواری می کند که، با اعمار این میدان های ورزشی جوانان بتواند از اعتیاد به مواد مخدر دست بکشند و به ورزش روی بیاورند.

در این مراسم یک  قرار داد جداگانه تبلیغاتی برای آگاهی دهی عامه نیز به امضا رسید. ارزش این قرار داد نیز بیست و یک میلیون دالر است. ریاست کرکت بورد افغانستان از اعمار این میدان های ورزشی در کشور استقبال می کند.

مواد مخدر بیشتر در مناطق نا امن کشور و ساحات تحت تسلط گروه طالبان کُشت می شود. ولایت های هلمند و زابل از جمله ولایت هایی است که عمدتا کشت و تولید مواد مخدر در آن نسبت به دیگر ولایت های کشور بیشتر است.