وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین از هفته شهید و شانزدهمین سالیاد شهادت قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود بزرگداشت کرد. از هفته شهید این بار متفاوت تر از سال پیش بزرگداشت شد. امسال با توجه به وضعیت نا هنجار کشور پیام این هفته وفاق ملی گذاشته شده بود. به سلسله مراسم […]

وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین از هفته شهید و شانزدهمین سالیاد شهادت قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود بزرگداشت کرد.

از هفته شهید این بار متفاوت تر از سال پیش بزرگداشت شد. امسال با توجه به وضعیت نا هنجار کشور پیام این هفته وفاق ملی گذاشته شده بود. به سلسله مراسم ها این بار وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین از هفته شهید و شانزدهمین سالیاد قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود بزرگداشت کرد. لعل الدین آریوبی معاون وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین می گوید که رشادت و فداکاری های شهید احمد شاه مسعود، قهرمان ملی کشور فراموش ناشدنی است؛ زیرا او یک فرمانده نظامی و سیاست مدار با تدبیر بود. به گفته آقای آریوبی، حکومت می تواند برای تحکیم بیشتر پایه های وحدت ملی در کشور، کارکرد های شهید احمد شاه مسعود، قهرمان ملی کشور را الگو و نمونه قرار دهد.

شهید احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور در ولایت پنجشیر به دنیا آمد و پس از آن در جهاد و مقاومت مردم افغانستان در کنار استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد، مقاومت و شهید صلح کشور برای آزادی وطن رزمید و کارنامه های از خود بجا گذاشت. فرمانده مسعود در سن چهل و نه سالگی در خواجه بهاو الدین تخار در یک حمله انتحاری جام شهادت نوشید.