وزارت احیا و انکشاف دهات قرارداد ۲۳ پروژه توسعه‌ای به ارزش بیش از ۵ صد میلیون افغانی را با شماری از شرکت های خصوصی در کابل امضا کرد. این پروژه ها در ولایت های بغلان، بدخشان، فراه، بامیان، لوگر، جوزجان، سمنگان، پنجشیر، غور، تخار، دایکندی، پکتیا و نورستان عملی خواهد شد. هزینه این پروژه ها […]

وزارت احیا و انکشاف دهات قرارداد ۲۳ پروژه توسعه‌ای به ارزش بیش از ۵ صد میلیون افغانی را با شماری از شرکت های خصوصی در کابل امضا کرد.

این پروژه ها در ولایت های بغلان، بدخشان، فراه، بامیان، لوگر، جوزجان، سمنگان، پنجشیر، غور، تخار، دایکندی، پکتیا و نورستان عملی خواهد شد. هزینه این پروژه ها از بودجه توسعه‎ای وزارت احیا و انکشاف دهات تمویل می شود. این پول در بخش حفظ و مراقبت سرک ها، اعمار پل و ساخت شبکه های آبرسانی هزینه خواهد شد.

مبارزه با فساد اداری یکی از تعهدات رهبران حکومت وحدت ملی برای مردم افغانستان است. با گذشت بیش از دو سال از عمر حکومت هنوزهم فساد اداری در شماری از ادارات دولتی بیداد می کند. نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات می گوید که مبارزه علیه فساد اداری سبب شده است که در آمد وزارت تحت امرش از ۹ میلیون افغانی به ۴۵ میلیون افغانی بالا برود. آقای درانی می افزاید که تاکنون بیش از ۷۰ درصد بودجه توسعه‎ای این وزارت به مصرف رسیده است.

به گفته‎ای مسوولان وزارت احیا و انکشاف دهات، با عملی شدن این پروژه ها بیش از یک و نیم هزار خانواده روستایی به تسهیلات بهتر دست خواهند یافت.