وزارت دفاع ملی تروریستان را عامل اصلی افزایش تلفات غیر نظامیان در کشور می خواند. سخنگوی این وزارت می گوید که پنهان شدن تروریستان در محلات مسکونی سبب شده است تا تلفات غیر نظامیان در نتیجه حملات هوایی افزایش یابد. در چند روز اخیر حملات هوایی بر ضد تروریستان در بخش هایی از کشور افزایش […]

وزارت دفاع ملی تروریستان را عامل اصلی افزایش تلفات غیر نظامیان در کشور می خواند. سخنگوی این وزارت می گوید که پنهان شدن تروریستان در محلات مسکونی سبب شده است تا تلفات غیر نظامیان در نتیجه حملات هوایی افزایش یابد.

در چند روز اخیر حملات هوایی بر ضد تروریستان در بخش هایی از کشور افزایش یافته است. دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی تروریستان را عامل اصلی افزایش تلفات غیرنظامیان در کشور می داند. آقای وزیری می گوید که تروریستان با پنهان شدن در محلات مسکونی سبب تلفات غیرنظامیان در نتیجه حملات هوایی در کشور شده اند.

بیشتر حملات هوایی چند روز اخیر در کشور توسط نیروهای مأموریت حمایت قاطع ناتو انجام شده است. این نیروها تاکنون در مورد چگونگی افزایش تلفات غیر نظامیان در نتیجه حملات هوایی ابراز نظر نکرده اند. شماری از آگاهان می گویند که ناتوانی تروریستان در میدان های نبرد در برابر نیروهای امنیتی کشور، سبب شده است که آنان از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

در همین حال، شماری از عالمان دین استفاده از غیرنظامیان در میدان های نبرد را خلاف آموزه های اسلامی می دانند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان یا “یوناما” اخیرا با نشر گزارشی گفته است که تلفات غیرنظامیان در نتیجه حملات هوایی در کشور در مقایسه با زمان مشابه آن در سال گذشته، چهل و سه درصد افزایش یافته است. در گزارش سازمان ملل متحد آمده است که در شش ماه نخست سال دو هزار و هفده میلادی در نتیجه حملات هوایی به شمول زنان و کودکان نود و پنج غیر نظامی کشته و یکصد و سی و هفت غیر نظامی دیگر زخمی شده اند.