مقام‌ های امنیتی از حملات گسترده طالبان بر نیروهای امنیتی در ولایت ‌های کندهار و بادغیس خبر می‌ دهند. اما سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که با ارسال نیروهای کمکی حملات مخالفان عقب زده شده است. مسوولان امنیتی از حملات گسترده مخالفان مسلح در بیست وچهار ساعت گذشته در ولایت های کندهار و باد […]

مقام‌ های امنیتی از حملات گسترده طالبان بر نیروهای امنیتی در ولایت ‌های کندهار و بادغیس خبر می‌ دهند. اما سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که با ارسال نیروهای کمکی حملات مخالفان عقب زده شده است.

مسوولان امنیتی از حملات گسترده مخالفان مسلح در بیست وچهار ساعت گذشته در ولایت های کندهار و باد غیس خبر داده است. دولت وزیر سخنگوی وزارت دفاع می گوید که با فرستادن نیروهای کمکی به ولایت کندهار و بادغیس حملات طالبان عقب زده شده است. سخنگوی وزارت دفاع ملی می افزاید که حوالی ساعت یازده دوشنبه شب افراد وابسته به گروه طالبان بر کمپ اچکزی سوزنی لوای اول قول اردوی دوصد وپنج اتل و پاسگاه امنیتی سرکوهی در مربوطات ولسوالی شاه ولی‌ کوت ولایت کندهار حمله تهاجمی کرده اند. به گفته آقای وزیری طالبان حمله بزرگی را بر یک قرارگاه اردوی ملی در کندهار انجام داده اند که در نتیجه ده سرباز ارتش شهید ونه تن دیگر شان زخمی شده اند. در مقابل هفده تن از افراد طالبان نیز کشته شده اند. سخنگوی وزارت دفاع مل می گوید که اجساد دوازده طالب در ساحه باقی مانده و مقدار سلاح و مهمات نیز به دست آمده است.

هم ‌زمان با این حمله، ظاهر بهاند، سخنگوی والی بادغیس، از حمله گسترده طالبان بر پوسته‌های امنیتی در این ولایت خبر داده است. او گفته است که این حمله ناوقت دوشنبه شب در منطقه “دره بوم” ولسوالی قادس شروع شد. به گفته آقای بهاند در این درگیری دوسرباز پولیس محلی شهید و یک تن دیگرشان زخمی شده است.