صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه با ستایش از کمک های ترکیه به افغانستان می گوید که کشور ترکیه دربیش از یک دهه گذشته دوصد وهفتاد میلیون دالر در بخش هایی مختلف به این کشور کمک کرده است. آقای ربانی می گوید که قراراست ترکیه درنشست های وارسا وبروکسیل تعهد مالی به افغانستان بدهد. درهمین حال […]

صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه با ستایش از کمک های ترکیه به افغانستان می گوید که کشور ترکیه دربیش از یک دهه گذشته دوصد وهفتاد میلیون دالر در بخش هایی مختلف به این کشور کمک کرده است. آقای ربانی می گوید که قراراست ترکیه درنشست های وارسا وبروکسیل تعهد مالی به افغانستان بدهد. درهمین حال وزیر خارجه، بر ادامه کمک های کشورش به افغانستان تأکید می کند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور دریک نشست مشترک خبری با وزیر امور جارجه ترکیه دربرابر دوربین خبرنگاران در کابل حضور یافتند. صلاح الدین ربانی با ستایش از کمک های ترکیه به افغانستان می گوید که کشور ترکیه دربیش از یک دهه گذشته دوصد وهفتاد میلیون دالر در بخش هایی مختلف به این کشور کمک کرده است. آفای ربانی می گوید که ترکیه سالانه یکصد و هشتاد بورسیه تحصیلی برای دانشجویان افغانستان مهیا می کند.

آقای ربانی می گوید که قراراست ترکیه درنشست های وارسا وبروکسیل تعهد مالی به افغانستان بدهد.

درهمین حال وزیر خارجه، بر ادامه کمک های کشورش به افغانستان تأکید می کند.

ترجمعه کلیپ:… ما همکاری های زیادی در بخش توانمند سازی نظامیان افغانستان انجام داده ایم. ما برای تأمین صلح و امنیت در افغانستان تلاش می کنیم.

این درحالیست که، مسوولان وزارت امور خارجه می گویند ترکیه درنظر دارد دانشگاه را به نام دانشگاه مولانا جلال الدین محمد بلخی در کابل تاسیس کند.