صلاح الدین‎ربانی وزیر امور خارجه کشور در نشست مقام‎های عالی رتبه، پیرامون رسیدگی به جریان‎های بزرگ مهاجرت در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کرد. آقای ربانی در این نشست گفته است که افغانستان از چالش‎های پی‎چیده مرتبط با مساله مهاجرت جهانی به خوبی آگاه‎است. به باور وزیر امور خارجه، […]

صلاح الدینربانی وزیر امور خارجه کشور در نشست مقامهای عالی رتبه، پیرامون رسیدگی به جریانهای بزرگ مهاجرت در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کرد. آقای ربانی در این نشست گفته است که افغانستان از چالشهای پیچیده مرتبط با مساله مهاجرت جهانی به خوبی آگاهاست. به باور وزیر امور خارجه، توسعه اقتصادی می تواند بخشی از چالشهای ناشی از مهاجرت را کاهشدهد.

در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد، موضوع بحران پناهجویی از موضوعات عمده مورد بحث نمایندگان بسیاری از کشور هاست. افغانستان به اساس آمارهای جهانی پس از سوریه بلند ترین رقم پناهجویان را دارد. پاکستان هم اکنون مهاجران افغانستانی را اخراج می کند و در آلمان و شمار دیگری از کشورهای اروپایی نیز پناهجویان کشور با سختی های زیاد گرفتار استند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست مقام های عالی رتبه، پیرامون رسیدگی به جریان های بزرگ مهاجرت شرکت کرد، در سخنرانی خود یاد آور شده است که، میراث بیش از دو دهه جنگ و خشونت، شرایطی را به میان آورد که در اثر آن میلیون ها زن و کودک از افغانستان مجبور به ترک خانه های شان شوند و به دنبال پناهندگی در خارج از کشور بروند. آقای ربانی تأکید کرده است که افغانستان از چالش های پیچیده مرتبط با مسئله مهاجرت جهانی به خوبی آگاه است.

در این نشست افزون بر رؤسای هفتادمین و هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد، رؤسای جمهور، نخست وزیران و وزرای امور خارجه تعداد زیادی از کشورهای جهان اشتراک کرده اند. وزیر امور خارجه کشور در سخنرانی خود افزوده است که، توسعه اجتماعی و اقتصادی افغانستان، زمینه تضمین نهایی را برای حل چالش های فراراه مهاجران و بیجاشدگان داخلی به شیوه‏ جامع فراهم می کند.