وزیر امور خارجه کشور می گوید که حکومت متعهد است در راستای تامین حقوق زنان در کشور گام های عملی بردارد. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور تاکید می کند که توانمند سازی زنان در جامعه برای شناسایی مشکلات آنان  موثر است. سومین نشستی بین المللی توانمند سازی و نقش زنان در جامعه در […]

وزیر امور خارجه کشور می گوید که حکومت متعهد است در راستای تامین حقوق زنان در کشور گام های عملی بردارد. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور تاکید می کند که توانمند سازی زنان در جامعه برای شناسایی مشکلات آنان  موثر است.

سومین نشستی بین المللی توانمند سازی و نقش زنان در جامعه در کابل برگزار شد. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور که در این همایش صحبت می کرد، گفت که حکومت وحدت ملی متعهد است در راستای تامین حقوق زنان در کشور گام های عملی بردارد. وزیر امور خارجه کشور تاکید کرد که توجه به حقوق زنان از مهم ترین عناصر سیاست خارجی و رابط بین المللی حکومت وحدت ملی است.

آقای ربانی افزود که در حال حاضر یک خانم معاونیت وزارت امور خارجه را به عهده دارد و چهار خانم دیگر تاکنون به عنوان سفیر در دستگاه دیپلوماسی کشور تعین شده اند. وزیر امور خارجه کشور علاوه کرد که تلاش ها برای ایجاد بیشتر زمینه کار در دستگاه دیپلوماسی کشور برای زنان جریان دارد. همچنان وزیر امور خارجه کشور از نهاد های که برای توانمند سازی زنان کار و فعالیت می کنند خواست که موانع پیشرفت فرا روی زنان را به گونه دقیق شناسایی و راه های حل آنرا به حکومت افغانستان و جامعه جهانی پیشنهاد کنند.

در حالی سومین نشست توانمند سازی و نقش زنان در کابل راه اندازی می شود که به گفته‎ی مسوولان وزارت امور خارجه، برگزاری این گونه نشست ها می تواند در تامین حقوق زنان کشور موثر واقع شود.