امنیت، صلح و ثبات در افغانستان ضامن امنیت، صلح و ثبات در منطقه است. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در مراسم گرامیداشت از پانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور با تاکید بر این مطلب می گوید که افغانستان نیاز به ثبات دارد و با همکاری حامیان بین المللی می تواند به این امر […]

امنیت، صلح و ثبات در افغانستان ضامن امنیت، صلح و ثبات در منطقه است. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در مراسم گرامیداشت از پانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور با تاکید بر این مطلب می گوید که افغانستان نیاز به ثبات دارد و با همکاری حامیان بین المللی می تواند به این امر دست یابد.

وزارت امور خارجه کشور از سالروز شهادت قهرمان ملی کشور با حضور مقام های ارشد حکومت و سفیران کشورهای دوست مقیم کابل گرامیداشت کرد. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور می گوید: “قهرمان ملی همزمان با این که در مقابله با تروریزم مبارزه می کرد به ارزش های دموکراسی باورمند بود و باور داشت که باید حکومت از طریق انتخابات آزاد تشکیل شود. قهرمان ملی و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی در آن زمان کوشش می کردند تا جهان را باورمند کنند که مردم افغانستان در برابر تروریزم می جنگد و همواره تلاش برای جلب توجه جامعه جهانی در این زمینه داشتند”.

وزیر امور خارجه کشور می افزاید که تروریزم تعلقی به مردم افغانستان ندارد و یک پدیده بیرونی است که برای اهداف دیگران در کشور وحشت خلق می کند. آقای ربانی تاکید می کند که امنیت، صلح و ثبات در افغانستان ضامن امنیت، صلح و ثبات در منطقه است.

وزیر امور خارجه کمک های بین المللی را برای تامین امنیت صلح و ثبات افغانستان مهم می داند و می گوید مردم افغانستان توان آوردن صلح و ثبات را در کشور دارند.

این در حالیست که قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر نشست بروکسل برای جلب کمک های جامعه جهانی به افغانستان برگزار شود. حکومت افغانستان امید وار است تا بتواند در این نشست تعهدات جامعه بین المللی را در زمینه های اقتصادی و مبارزه با تروریزم و پیشرفت افغانستان جلب کند.