صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه ، پس از چاشت امروز با آقای اندرو گیلمور معاون سرمنشی ملل متحد در امور حقوق بشر، در کابل دیدار کرد. دفتر رسانه ای وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه ای گفته است که، در این دیدار وزیر امور خارجه بر تعهد دولت افغانستان برای حفظ حقوق بشر تأکید کرده […]

صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه ، پس از چاشت امروز با آقای اندرو گیلمور معاون سرمنشی ملل متحد در امور حقوق بشر، در کابل دیدار کرد.

دفتر رسانه ای وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه ای گفته است که، در این دیدار وزیر امور خارجه بر تعهد دولت افغانستان برای حفظ حقوق بشر تأکید کرده و، خواهان درنظرداشت چالش‌های افغانستان هنگام قضاوت در باره وضعیت حقوق بشر در کشور شده است.وزیر امور خارجه همچنان از دستاوردهای اخیر دولت افغانستان در زمینه حفظ حقوق بشر، از جمله ایجاد میکانیزم ملی برای ارزیابی و گزارش‌دهی از رعایت و تطبیق کنوانسیون‌های حقوق بشری، یادآوری کرده است. درهمین حال، معاون سرمنشی ملل متحد در امور حقوق بشر و با نگرانی‌ها از وضعیت حقوق بشر در افغانستان، تعهد قوی دولت افغانستان برای محو تخطی‌های حقوق بشری در زمینه‌های گوناگون را قابل ستایش خوانده است.