یک عضو دیگر کابینه نیز از سوی مجلس نمایندگان سلب صلاحیت شد. با آن که قرار بود در نشست استیضاحیه امروز مجلس، وزیران تحصیلات عالی، امور شهرسازی و عدلیه حاضر شوند، اما این وزیران توضیحات خود را درباره مصرف بودجه توسعه‏ای به گونه نوشتاری به مجلس فرستادند. مجلس هم در غیاب این وزیران صندوق گذاشت […]

یک عضو دیگر کابینه نیز از سوی مجلس نمایندگان سلب صلاحیت شد. با آن که قرار بود در نشست استیضاحیه امروز مجلس، وزیران تحصیلات عالی، امور شهرسازی و عدلیه حاضر شوند، اما این وزیران توضیحات خود را درباره مصرف بودجه توسعه‏ای به گونه نوشتاری به مجلس فرستادند. مجلس هم در غیاب این وزیران صندوق گذاشت و سر انجام فریده مهمند وزیر تحصیلات عالی سلب صلاحیت شد.

به ادامه روند استیضاح وزیران، مجلس نمایندگان روز دوشبنه وزیران عدلیه، تحصیلات عالی و امور شهرسازی را استیضاح کرد. هرچند مجلس نمایندگان فیصله کرده بود وزیرانی که هفتاد درصد بودجه توسعه‏ی شان را مصرف نکرده اند استیضاح خواهند شد. اما عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان خواهان به تعویق انداختن روند استیضاح وزیران شد؛ چیزی که خشم شماری از اعضای مجلس نمایندگان را برانگیخت.

سرانجام مجلس نمایندگان در غیاب وزیران امور شهرساری، عدلیه و تحصیلات عالی صندوق رای گذاشت. در نتیجه این رای گیری، فریده مهمند وزیر تحصیلات عالی باگرفتن ۶۳ رای تایید و ۱۰۱ رای رد از سوی مجلس نمایندگان سلب صلاحیت شد. اما عبدالبصیر انور وزیر عدلیه و سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی از تیغ مجلس نمایندگان موفق بدر آمدند.

این درحالیست که مجلس نمایندگان از آغاز روز شنبه تاکنون وزیران خارجه، کار و امور اجتماعی، فواید عامه، ترانسپورت، معارف و تحصیلات عالی را سلب صلاحیت کرده است.