وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مقام های پاکستانی ابراز امیدواری کرده است که دولت جدید این کشور با آمریکا برای تامین ثبات پایدار در افغانستان همکاری کند. سفر چهار ساعته وزیر خارجه و رییس ستاد ارتش آمریکا به اسلام‌آباد پایان یافت. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که در این سفر وزیر خارجه از […]

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مقام های پاکستانی ابراز امیدواری کرده است که دولت جدید این کشور با آمریکا برای تامین ثبات پایدار در افغانستان همکاری کند.

سفر چهار ساعته وزیر خارجه و رییس ستاد ارتش آمریکا به اسلام‌آباد پایان یافت. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که در این سفر وزیر خارجه از اسلام آباد خواسته تا بر ضد تروریستان در داخل خاک خود اقدام کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفته است: “پاکستان باید برای تامین صلح در افغانستان تلاش کند و علیه تروریستان و گروه‌های مسلح که صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کنند، جدا اقدام کند.”

وزیر خارجه آمریکا به فراز و نشیب های روابط پاکستان با افغانستان و آمریکا اشاره کرده و خواهان همراهی پاکستان برای رسیدن به صلح واقعی در افغانستان شده است.

وی گفته است: “از منافع مهم و امنیت مورد دلخواه پاکستان در افغانستان کاملا واقفیم. هدف آنها (پاکستانی ها) موضوع مرزهایشان است و ما آماده کمک به آن ها هستیم.”

وزیر خارجه آمریکا هنگام سفر به دهلی نو درمیدان هوایی اسلام آباد گفته است که او به صراحت به مقام‌های پاکستانی گفته است که وقت برآورده شدن تعهدات مشترک دو کشور در کار مبارزه با تروریزم فرا رسیده است.

پمپئو افزوده است: “توافق وسیع میان من و وزیرخارجه شاه محمود قریشی و صدراعظم عمران خان وجود داشت که ما باید عملا دست بکار شویم تا نتایج را تقدیم کرده میان خود باور و اعتبار ایجاد کنیم.”

دولت آمریکا اخیرا یک بسته سه صد میلیون دالری کمک به پاکستان را برای همیشه لغو کرد. پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا چندین بار پاکستان را به همکاری با گروه های تروریستی متهم کرده بود. مقدار کمک های لغو شده به پاکستان از سوی آمریکا تا پایان سال جدید میلادی به هشتصد میلیون دالر می رسد.