مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا گفته است که واشنگتن به تلاش های خود برای پایان دادن به جنگ در افغاستان ادامه می دهد. آقای پمپیو با اشاره به روند صلح افغانستان گفته که امریکا با طرف های گوناگون در داخل افغانستان کار می کند تا زمینه تأمین صلح و پایان جنگ در کشور فراهم شود. […]

مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا گفته است که واشنگتن به تلاش های خود برای پایان دادن به جنگ در افغاستان ادامه می دهد. آقای پمپیو با اشاره به روند صلح افغانستان گفته که امریکا با طرف های گوناگون در داخل افغانستان کار می کند تا زمینه تأمین صلح و پایان جنگ در کشور فراهم شود. وزیر خارجه امریکا تأکید کرده که تأمین صلح در افغانستان، برای امنیت آسیای مرکزی و جنوبی حیاتی است.

مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا در یک نشست خبری غیر حضوری که با گروهی از خبرنگاران کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی که درباره تلاش ‌های کشورش در راستای مبارزه با ویروس کرونا صحبت می ‌کرد، به روند صلح افغانستان نیز اشاره کرده است.

وزیر خارجه امریکا گفته است که تلاش امریکا برای تأمین صلح و ختم جنگ در افغانستان ادامه دارد. او تأکید کرد که مقام های امریکایی تلاش می کنند، خشونت های در افغانستان کاهش یابد.

مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا گفت: شما به ‌خشونت که طالبان در افغانستان انجام می ‌دهند اشاره کردید، من شخصاً خودم و سفیر خلیلزاد تلاش داریم اطمینان یابیم که تمامی طرف ‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

آقای پمپیو افزوده که امریکا در داخل افغانستان با حکومت، نهادهای غیرحکومتی، طالبان و شخصیت ‌ها به گونه مشترک کار می ‌کند تا روند صلح به پیش برده شود. وزیر خارجه امریکا تأکید کرده که تأمین صلح نه ‌تنها برای افغانستان، بلکه برای پاکستان و در کل آسیای جنوبی و مرکزی مهم است.

مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا گفت: گواه گام‌های خوب و رو به جلو بوده ایم. مانند آغاز رهایی زندانیان در هفته‌ گذشته. امیدوارم که حکومت افغانستان در راستای ایجاد یک تیم که بتواند وارد مذاکرات بین ‌الافغانی شود نزدیک ‌تر شده باشد، ما با طرف های مختلف در سطح منطقه کار می ‌کنیم تا همه شان در این تلاش ‌ها دخیل باشند. این تنها تلاش امریکا نیست بلکه تلاش همه برای رسیدن به یک راه حل از طریق مذاکرات بین ‌الافغانی است.

پیش از این، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز از طالبان خواسته که با بااحترام به توافق نامه امضا شده صلح با امریکا، خشونت ‌ها را کاهش دهد. دبیرکل ناتو، طالبان را به آغاز گفتگوی بین ‌الافغانی تشویق کرد و گفت که این گروه نمی تواند در میدان نبرد پیروز شود.