وزیران امور خارجه، مالیه و مهاجرین به اعضای مجلس نمایندگان در باره آمادگی های حکومت به هدف اشتراک در نشست بروکسل و وضعیت پناهجویان افغانستانی معلومات دادند. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور با تأکید بر حل مشکلات پناهجویان کشور می گوید که حکومت برای اشتراک در نشست بروکسل آمادگی های لازم را دارد. […]

وزیران امور خارجه، مالیه و مهاجرین به اعضای مجلس نمایندگان در باره آمادگی های حکومت به هدف اشتراک در نشست بروکسل و وضعیت پناهجویان افغانستانی معلومات دادند. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور با تأکید بر حل مشکلات پناهجویان کشور می گوید که حکومت برای اشتراک در نشست بروکسل آمادگی های لازم را دارد. آقای ربانی می افزاید که اگر مشکل مهاجران کشور حل نشود، کمک های جهان به افغانستان کاهش می‎یابد.

مجلس نمایندگان در پیوند به آمادگی های حکومت برای اشتراک در نشست بروکسل و رسیدگی به مشکلات مهاجران وزیران امور خارجه، مالیه و مهاجرین را به نشست فوق العاده این مجلس فرا خواند. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه با تاکید بر حل مشکلات مهاجران کشور می گوید که اگر موضوع مهاجران افغانستان در کشورهای میزبان حل نشود، کمک های کشورهای خارجی به افغانستان کاهش خواهد یافت. آقای ربانی می افزاید که با شماری از کشور های اروپایی درپیوند به مساله پناهجویان افغانستان گفتگوکرده است. به گفته وی، پناهجویانی که اسناد شان در محاکم طی مراحل شده است از آنان حمایت صورت خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه همچنان از آمادگی های حکومت برای اشتراک در نشست بروکسل نیز خبر می دهد و می گوید که تمام آمادگی ها برای نشست بروکسل گرفته شده است.

درهمین حال، اکلیل حکیمی وزیرمالیه می گوید که در این نشست کشورهای کمک دهنده به افغانستان، سالانه بیش از سه میلیارد دالر در بخش پروژه های توسعه ای تعهد می کنند.

کمک های کشورهای کمک دهنده با افغانستان به مبارزه جدی این کشور علیه فساد اداری مشروط شده است. هنوزهم افغانستان در کار مبارزه با فساد اداری گام های موثر بر نداشته است. بااین وضع دیده شود که سران حکومت وحدت ملی می توانند کمک های بیشتر کشورهای خارجی را جلب کنند یا خیر.