دولت ایران، طرح سرشماری مهاجران در اداره کل امور شهروندان و مهاجران وزارت داخله این کشور را نهم سرطان پایان داد. وزیر داخله‌ی ایران با ضروری دانستن تکمیل فرایند ثبت نام شهروندان خارجی در طرح سرشماری گفت، افرادی که در طرح سرشماری شرکت کرده‌‌اند، از خدماتی چون امور بانکی بهره‌مند می‌‌شوند. وزیر داخله‌ی ایران تاکید […]

دولت ایران، طرح سرشماری مهاجران در اداره کل امور شهروندان و مهاجران وزارت داخله این کشور را نهم سرطان پایان داد.

وزیر داخله‌ی ایران با ضروری دانستن تکمیل فرایند ثبت نام شهروندان خارجی در طرح سرشماری گفت، افرادی که در طرح سرشماری شرکت کرده‌‌اند، از خدماتی چون امور بانکی بهره‌مند می‌‌شوند. وزیر داخله‌ی ایران تاکید کرده است که ساماندهی و شناسایی شهروندان خارجی باید به صورت جدی برای شناخت درست از ظرفیت‎های آنان دنبال شود. به گفته وی، باید محل زندگی و فعالیت اقتصادی شهروندان خارجی مشخص باشد تا سیاست گذاری دقیقی در حوزه‌های مختلف انجام شود.

وحیدی هم‌چنان می‌گوید که با هماهنگی دستگاه قضایی با شهروندانی که در طرح سرشماری شرکت نکرده‌‌اند، برخورد قانونی می‌شود. وی هم‌چنان تاکید کرده است که باید امارت اسلامی جلوی حرکت انبوه شهروندان افغانستانی به سمت مرزهای ایران را بگیرد.

بر اساس گزارش کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، پیش از سقوط کابل به دست طالبان ۳٫۴ میلیون شهروند افغانستان در ایران زندگی می‌‌کردند که نزدیک به دو میلیون آن مهاجران غیرقانونی بودند. افزون بر آن تخمین می‌‎‌شود که صدها هزار مهاجر دیگر افغانستان پس از مسلط شدن امارت اسلامی بر کشور، وارد ایران شده‌اند و مسافرت شهروندان افغانستان به ایران هم‌چنان ادامه دارد.