وزیر امور داخله ایران گفته است که بیشتر مهاجران افغانستانی در ایران علاقه مند مهاجرت به اروپا استند. وزیر داخله ایران که در نشستی پناهندگان و مهاجران در نیوریاک صحبت می کرد افزوده است که نتیجه یک نظرسنجی انجام شده در میان مهاجرانی که از افغانستان به ایران آمده‌ اند نشان می‎دهد که بیشتر از […]

وزیر امور داخله ایران گفته است که بیشتر مهاجران افغانستانی در ایران علاقه مند مهاجرت به اروپا استند. وزیر داخله ایران که در نشستی پناهندگان و مهاجران در نیوریاک صحبت می کرد افزوده است که نتیجه یک نظرسنجی انجام شده در میان مهاجرانی که از افغانستان به ایران آمده‌ اند نشان میدهد که بیشتر از ۶۰ درصد آنان تمایل دارند که اگر شرایط مناسب ایجاد شود، از طریق مرزهای غربی ایران عازم اروپا شوند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر امور داخله ایران که برای شرکت در نشست جهانی پناهندگان و مهاجران به نیویورک سفر کرده، خواستار دریافت کمک‎های جهانی برای حمایت از مهاجران افغانستانی در ایران شده است.

وی در مورد حرکت این مهاجران به سوی اروپا گفته است که کشورش تلاش می کند که از ورود این مهاجران به کشورهای اروپایی جلوگیری کند.

آقای فضلی افزوده است: “ما به دلایل امنیتی و انسانی در مرزهای غربی کاملا مستقر استیم و تلاش داریم جلو این مساله را بگیرییم و مهاجران افغانستانی در ایران ساماندهی شوند چون حضور آنها در این منطقه بازهم برایشان مشکل زیادی دارد”.

وزیر امور داخله ایران علاوه کرده است که نتیجه یک نظرسنجی انجام شده در میان مهاجرانی که از افغانستان به ایران آمده ‌اند نشان می‎دهد که بیشتر از شصت درصد آنان تمایل دارند که اگر شرایط مناسب ایجاد شود، از طریق مرزهای غربی ایران عازم اروپا شوند.

وزیر امور داخله ایران، نبود امنیت را عامل اصلی مهاجرت در منطقه دانسته و گفته است که این عوامل سبب شده است تا میزان مهاجرت شهروندان سوریه، عراق و افغانستان بیشتر شود.