وزیر دفاع روسیه افغانستان را بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه خوانده و گفته که قدرت داعش در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته‌است. شماری از کشورهای منطقه به‌رغم تعامل و هم‌سویی با مقام‌های حکومت سرپرست، پیوسته از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی می‌کنند. درتازه‌ترین مورد هم سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در نشستی با […]

وزیر دفاع روسیه افغانستان را بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه خوانده و گفته که قدرت داعش در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته‌است.

شماری از کشورهای منطقه به‌رغم تعامل و هم‌سویی با مقام‌های حکومت سرپرست، پیوسته از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی می‌کنند. درتازه‌ترین مورد هم سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در نشستی با مقام‌های ارشد نظامی این کشور، افغانستان را بزرگ‌ترین تهدید برای آسیای میانه دانست و افرود که در سال گذشته، شمار شبه‌نظامیان داعش ۱۵ درصد افزایش یافته‌است.

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد که هدف اصلی داعش گسترش ایدیولوژی رادیکال و فعالیت‌های تروریستی در مرزهای جنوبی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی است.

شایگو در عین حال، ‌‌تأکید کرد که برای حل‌و‌فصل شرایط بحرانی در کشورهای منطقه در حال انجام اقدامات پیشگیرانه هستند: «وضعیت در منطقه همچنان دشوار است. بزرگ‌ترین تهدید هنوز از افغانستان است. در یک سال گذشته، شمار جنگ‌جویان داعش ۱۵ درصد افزایش یافته‌است. در سال ۲۰۲۴ در منطقه نظامی مرکزی تلاش برای حل‌وفصل شرایط بحرانی در کشورهای منطقه و شرکت در ۷ رزمایش در قلمرو قزاقستان، قرغیزستان و تاجیکستان از جمله برنامه‌های نظامی روسیه و متحدانش در کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی است».

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست همواره ادعای کشورهای منطقه مبنی بر حمله از خاک افغانستان به این کشورها را رد کرده و ‌‌تأکید کرده‌است که داعش سرکوب شده و از خاک افغانستان هیچ‌گونه تهدیدی متوجه کشورهای دیگر نخواهد بود.

پیش از این، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در یک نشست با همتایانش از آسیای میانه در بیشکک هشدار داده بود که ۲۰ سازمان تروریستی با بیش از ۲۳ هزار جنگ‌جو در افغانستان حضور دارند. ادعاهای که همواره ازسوی مقام‌های حکومت سرپرست تکذیب شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv