حکومت سرپرست به سخنان اخیر وزیر دفاع پاکستان مبنی بر این‌که افغانستان منبع تروریزم برای پاکستان است، واکنش نشان داد. ذبیح‌الله سخنگوی حکومت سرپرست با رد این ادعا می‌گوید که این ادعاها بی‌بنیاد است. وی می‌گوید که وزیر دفاع پاکستان با این ادعا ناکامی خود در امر تأمین امنیت در پاکستان را توجیه می‌کند. یک‌روز […]

حکومت سرپرست به سخنان اخیر وزیر دفاع پاکستان مبنی بر این‌که افغانستان منبع تروریزم برای پاکستان است، واکنش نشان داد.

ذبیح‌الله سخنگوی حکومت سرپرست با رد این ادعا می‌گوید که این ادعاها بی‌بنیاد است. وی می‌گوید که وزیر دفاع پاکستان با این ادعا ناکامی خود در امر تأمین امنیت در پاکستان را توجیه می‌کند.

یک‌روز پس از حمله بر شهروندان چین در منطقه بیشَم پاکستان، وزیر دفاع این کشور، افغانستان را منبع تروریزم برای کشورش خوانده‌است.

خواجه محمدآصف در شبکه ایکس، نوشته‌است که با وضع تدابیر شدید در مرز‌های دو کشور، پاکستان از ورود تروریستان به این کشور جلوگیری خواهد کرد.

او افزوده که تمامی اصول بین‌المللی مرزی در گذرگاه‌ها میان پاکستان و افغانستان عملی خواهد شد. آصف هم‌چنان حکومت کنونی افغانستان را متهم کرده که از پناه‌گاه‌های تروریستان آگاهی دارد؛ اما اقدامی برای مبارزه در برابر آنان روی دست نگرفته‌است:«منبع حوادث تروریستی پاکستان در افغانستان است. باوجود تلاش‌های ما، کابل با آن‌که می‌داند تروریزم از خاکش علیه پاکستان حمله می‌کند، هیچ پیشرفتی در این راستا ندارد».

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست با رد این ادعا می‌گوید که این ادعاها بی‌بنیاد است. وی می‌گوید که وزیر دفاع پاکستان با این ادعا ناکامی خود در امر تأمین امنیت در پاکستان را توجیه می‌کند.

این اظهارات آقای آصف یک‌روز پس از حمله انتحاری به موتر حامل مهندسان چینی در شهر بشام خیبرپختونخوا، که باعث کشته شدن پنج مهندس چینی و یک راننده پاکستانی شد، مطرح شده‌است. براساس گزارش‌ها، موتر حامل شهروندان چین از اسلام‌آباد به سوی کمپی در منطقه داسو در خیبرپختونخوا در حرکت بود که هدف حمله یک بمب‌گذار انتحاری قرار گرفت.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv