در ادامه نگرانی‌ها از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان، خواجه محمدآصف وزیر دفاع پاکستان در واکنش به کشته‌شدن دست‌کم هفت سرباز پاکستانی در وزیرستان شمالی، تأکید کرد که حملات در پاکستان از خاک افغانستان سازمان‌دهی می‌شود. او تصریح کرد که برخی از تسهیل‌کنندگان تروریست‌ها ردیابی شده و در این‌باره به مقام‌های کنونی افغانستان نیز اطلاع […]

در ادامه نگرانی‌ها از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان، خواجه محمدآصف وزیر دفاع پاکستان در واکنش به کشته‌شدن دست‌کم هفت سرباز پاکستانی در وزیرستان شمالی، تأکید کرد که حملات در پاکستان از خاک افغانستان سازمان‌دهی می‌شود. او تصریح کرد که برخی از تسهیل‌کنندگان تروریست‌ها ردیابی شده و در این‌باره به مقام‌های کنونی افغانستان نیز اطلاع داده شده‌است.

در پی افزایش ناامنی‌ها در پاکستان، اسلام‌‌آباد مقام‌های کنونی افغانستان را متهم به پناه‌دادن به طالبان پاکستانی کرده و بارها از مقام‌های کنونی افغانستان خواسته‌اند تا علیه گروه‌های تروریستی به‌ویژه تحریک طالبان پاکستان اقدام کند. درتازه ترین مورد هم، خواجه محمدآصف، وزیر دفاع پاکستان گفته‌است که شبه‌نظامیان از خاک افغانستان برای انجام حملات در داخل این کشور استفاده می‌کنند. آقای آصف همچنان افزود که برخی از تسهیل‌کنندگان این حملات ردیابی شده‌اند و اسلام‌آباد این موضوع را با مقام‌های حکومت سرپرست در میان گذاشته‌است:«حملات تروریسم علیه پاکستان بیشتر از افغانستان زیر اداره طالبان انجام می‌شود. برخی از تسهیل‌کنند‌گان این حملات ردیابی شده‌اند و اسلام‌آباد این موضوع را با طالبان افغانستان در میان گذاشته‌است».

دراین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به اظهارات مقام‌های پاکستانی گفت که هیچ گروه شبه‌نظامی‌ خارجی در افغانستان وجود ندارد و مقام‌های کنونی افغانستان کوشیده‌اند از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده نشود.

این در حالی‌است که پیشتر، آصف درانی، نماینده ویژه‌ی پاکستان در امور افغانستان نیز مدعی شد که پنج تا شش هزار عضو تحریک طالبان پاکستانی “تی‌تی‌پی”در خاک افغانستان زیر سلطه مقام‌های کنونی افغانستان حضور دارند، موردی که از سوی حکومت سرپرست به‌شدت رد شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv