وزیر زراعت و مالداری بر میکانیزه شدن سکتور زراعت در کشور تأکید می کند.به گفته وی، رشد زراعت در افغانستان بستگی به استفاده از وسایل مدرن دارد. افغانستان به عنوان کشور زراعتی در منطقه و جهان شناخته می‌شود. در حال حاضر هشتاد درصد مردم افغانستان به کشاورزی و مالداری اشتغال دارند و سی و یک […]

وزیر زراعت و مالداری بر میکانیزه شدن سکتور زراعت در کشور تأکید می کند.به گفته وی، رشد زراعت در افغانستان بستگی به استفاده از وسایل مدرن دارد.

افغانستان به عنوان کشور زراعتی در منطقه و جهان شناخته می‌شود. در حال حاضر هشتاد درصد مردم افغانستان به کشاورزی و مالداری اشتغال دارند و سی و یک درصد درآمد ناخالص ملی دراین کشور از محصولات زراعتی بدست می ‌آید.

بخش بزرگ صادرات افغانستان نیز محصولات زراعتی و دامداری است.

اسدالله ضمیر وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در محفل تسلیم دهی سه صد عراده تراکتور از سوی کشور چین به افغانستان، بر میکانیزه شدن زراعت در کشور تأکید کرد.آقای ضمیر می گوید که رشد زراعت در کشور بستگی به استفاده از وسایل مدرن زراعتی دارد

به گفته ی وزیر زارعت و مالداری، این بسته ای کمک چین شامل، ماشین های قلبه، دستگاه آماده سازی زمین برای کشت، دستگاه علف درو، صد پایه دستگاه کشت شالی و ده دستگاه پرس علفه می شود.

در همین حال دینگ ژیجون سفیر چین در افغانستان، بر رشد زراعت در این کشور تأکید می کند و از ادامه ی کمک های کشورش به بخش زراعت جهت غنامندی این بخش سخن می گوید.

آقای ژیجون می گوید: “تیم های تخنیکی چین جهت بهبود و ظرفیت سازی در بخش زراعت به افغانستان آمده اند. افغانستان کشور زراعتی است و نیاز به توسعه ی زراعت دارد. این کمک می تواند در رشد و ترویج ماشین زراعت در افغانستان کمک کند. ما به کمک های خود برای غنامند شدن زراعت در افغانستان ادامه می دهیم”.

این در حالیست که پیش ازین مسوولان وزارت زراعت و مالداری گفته بودند که در سال روان خورشیدی محصولات زراعتی در کشور افزایش چشم گیر نداشته است.