وزیر صحت عامه آمار هشدار دهنده ای از مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا در کشور ارایه کرده است. فیروز الدین فیروز می گوید که ممکن بیش از شانزده میلیون تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا شوند. وزیر صحت عامه احتمال می دهد که یکصدو ده هزار تن از مبتلایان به این ویروس جان دهند. […]

وزیر صحت عامه آمار هشدار دهنده ای از مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا در کشور ارایه کرده است. فیروز الدین فیروز می گوید که ممکن بیش از شانزده میلیون تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا شوند. وزیر صحت عامه احتمال می دهد که یکصدو ده هزار تن از مبتلایان به این ویروس جان دهند.

وزیر صحت عامه روز سه شنبه یک بار دیگر نسبت به پیامدهای مبتلا شدن شهروندان کشور به ویروس کرونا هشدار داد. او با استناد به یک سنجش سازمان جهانی صحت گفت که در صورت بی تفاوتی شهروندان و مسوولان نسبت به گسترش شیوع ویروس کرونا، حدود شانزده میلیون تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد، هفت هزار تن نیاز به بستری شدن خواهند داشت و دوصد و ده هزار تن نیاز به مراقبت های جدی خواهند داشت.

پیش از این فعالیت هوتل های عروسی، حمام ها و در کل محلات تجمع عمومی محدود و به کلی ممنوع اعلام شده است. اما وزیر صحت عامه می گوید که هنوزهم شهروندان کشور بدون در نظر گرفتن توصیه های بهداشتی به برگزاری مراسم عروسی ادامه می دهند.

وزیر صحت عامه یک بار دیگر خواهان هماهنگی بیشتر مسوولان و شهروندان کشور در راستای مبارزه با ویروس کرونا شد. او هشدار داد که اگر کار بیشتر در این راستا صورت نگیرد، افغانستان به سرنوشت ایتالیا و ایران رو به رو خواهد شد.