وزیر صحت عامه کشور از پایین بودن کیفیت خدمات صحی در کشور شکایت می کند.وزارت صحت عامه کشور، گارگاه ملی برای بهبود خدمات تنظیم خانواده و فاصله دهی میان ولادت ها را برای دو روز در کابل راه اندازی کرده است.در این گارگاه مسوولان صحت عامه ولایت های کشورنیز فراخوانده شده اند. زلیخا انوری سرپرست […]

وزیر صحت عامه کشور از پایین بودن کیفیت خدمات صحی در کشور شکایت می کند.وزارت صحت عامه کشور، گارگاه ملی برای بهبود خدمات تنظیم خانواده و فاصله دهی میان ولادت ها را برای دو روز در کابل راه اندازی کرده است.در این گارگاه مسوولان صحت عامه ولایت های کشورنیز فراخوانده شده اند. زلیخا انوری سرپرست صحت و باروری وزارت صحت عامه می گوید که در جهان تنظیم خانواده یکی از موضوعات اساسی به شمار می رود.به گفته بانو انوری، تنظیم خانواده و مراعات کردن فاصله میان ولادت ها می تواند بیش از ۳۰ درصد مرگ و میر مادران و همچنان ۱۰ درصد مرگ و میر کودکان را کاهش دهد.

در همین حال، فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه از پایین بودن کیفیت عرضه خدمات صحی در کشور شکایت می کند.آقای فیروز داروهای داخل کشور را بی کیفیت می داند و می گوید که سالانه بیش از سه صد میلیون دالر شهروندان کشور برای درمان، در خارج به مصرف می رسد.

وزیرصحت عامه به رییسان صحت عامه ولایت های کشور می گوید که روی یک استراتیژی بزرگ برای برون رفت از این مشکل ها کار کنند. به گفته آقای فیروز، درسال ۲۰۱۸ میلادی افغانستان از لحاظ صحی متکی به منابع داخلی خواهد شد.

این در حالیست که شهروندان کشور برای تداوی هنوز هم به کشورهای دیگر می روند. گفته می شود که در برخی از موارد، اعضای بدن شهروندان کشور در مرکزهای درمانی کشورهای همسایه خرید و فروش می شود.