وزیر صحت عامه به علت نگرانی از گسترش کروناویروس از شهروندان کشور خواست که در سال نو خورشیدی در جشن نوروز شرکت نکنند. وزیر صحت عامه می وید که این خواست بخشی از اقدامات وقایوی برای جلوگیری از گسترش کروناویروس است. تا اکنون یک واقعه مثبت کروناویروس در ولایت هرات ثبت شده است. یک شخص […]

وزیر صحت عامه به علت نگرانی از گسترش کروناویروس از شهروندان کشور خواست که در سال نو خورشیدی در جشن نوروز شرکت نکنند. وزیر صحت عامه می وید که این خواست بخشی از اقدامات وقایوی برای جلوگیری از گسترش کروناویروس است.

تا اکنون یک واقعه مثبت کروناویروس در ولایت هرات ثبت شده است. یک شخص سی و پنج ساله که در هفته ‌های پسین به شهر قم ایران سفر کرده بود، به این بیماری مبتلا شده است. بر اساس معلومات وزارت صحت، برای آزمایش هر واقعه مشکوک کروناویروس یک هزار و شش صد دالر هزینه می‌ شود. امارات متحد عربی، هفته گذشته پنجاه هزار بسته را برای معاینات لابراتواری کروناویروس به افغانستان کمک کرد.

فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه از شهروند کشور خواست که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراسم تجلیل از نوروز اشتراک نکنند. وزیر صحت عامه یک بار دیگر بر موارد وقایوی از جمله جلوگیری از دست دادن و روبوسی و همچنان نوشیدن دوامدار آب تأکید کرد.

حکومت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته که مکتب ها و دانشگاه ‌های ولایت هرات باز نشود. وزیر صحت عامه می گوید که باز شدن مکتب ها و دانشگاه ها در شروع سال جدید خورشیدی، مشکلی ندارد.

تدابیر ویژه برای شناسایی بیماران احتمالی در مرزها و میدان ‌های هوایی کشور روی دست گرفته شده اما تنها در کابل، امکان تشخیص ابتلا به ویروس کرونا موجود است. افراد مشکوک باید تا زمان مشخص شدن نتیجه تشخیص، در ولایت‌ ها در قرنطین بمانند.

با این حال، رییس جمهوری غنی اخراج مهاجران افغان از ایران را یک مشکل جدی خوانده و از مسوولان خواسته است که امکانات را در مرزهای غربی کشور بیشتر کنند و تدابیر جدی در این مرزها بگیرند.

سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گزارش داد که تمام واقعات مربوط به کروناویروس در افغانستان به هشتاد و یک واقعه می ‌رسد و از این یکی مثبت، پنجاه و هشت واقعه منفی و نتایج متباقی پس از انجام آزمایش‌ ها روشن خواهد شد.