وزیر مبارزه با مواد مخدر می‎گوید، تا زمانی که شهروندان کشور در راستای مبارزه علیه مواد مخدر، حکومت را همکاری نکنند از بین بردن این پدیده دشوار خواهد بود. بانو سلامت عظیمی، از عالمان دین می‏خواهد که برای محو این پدیده در کشور به مردم آگاهی دهند. وزارت مبارزه با مواد مخدر در همکاری با […]

وزیر مبارزه با مواد مخدر می‎گوید، تا زمانی که شهروندان کشور در راستای مبارزه علیه مواد مخدر، حکومت را همکاری نکنند از بین بردن این پدیده دشوار خواهد بود. بانو سلامت عظیمی، از عالمان دین می‏خواهد که برای محو این پدیده در کشور به مردم آگاهی دهند.

وزارت مبارزه با مواد مخدر در همکاری با عالمان دین در پی جستجوی راه حل برای معضل مواد مخدر در کشور شده است. به همین هدف گردهمایی بزرگی را در کابل برگزار کرده است. سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر افزایش معتادان، کشت و قاچاق مواد مخدر را از نگرانی های جدی حکومت وحدت ملی می‏داند. بانو عظمی می‏گوید که هم اکنون مواد مخدر به یک چالش بزرگ در کشور مبدل شده است و نیاز به چاره سنجی بزرگ دارد. به گفته وی، اگر شهروندان کشور به ویژه عالمان دین، در کار چگونگی مبارزه با مواد مخدر حکومت را همکاری نکنند، محوه این پدیده در کشور دشوار است.

درهمین حال فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف می‎گوید که کشت، قاچاق و تولید مواد مخدر حرام است و عالمان دین باید با استفاده از ارشادات دینی بر علیه این پدیده تبلیغ کنند.

این درحالیست که به اساس تازه ترین گزارش سازمان ملل متحد، کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان ۴۳ درصد افزایش یافته است.