وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی دستاوردهای اداره تحت امرش در یک سال گذشته را رسانه ای کرد. وزیر مخابرات مصرف نود و یک در صد بودجه توسعه ای و جمع آوری هفت اعشاریه هشت میلیارد افغانی را از دستآورد های عمده این وزارت عنوان می کند. وزیر مخابرات همچنان می گوید که خدمات انترنتی را […]

وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی دستاوردهای اداره تحت امرش در یک سال گذشته را رسانه ای کرد. وزیر مخابرات مصرف نود و یک در صد بودجه توسعه ای و جمع آوری هفت اعشاریه هشت میلیارد افغانی را از دستآورد های عمده این وزارت عنوان می کند. وزیر مخابرات همچنان می گوید که خدمات انترنتی را به نهادهای حکومتی رایگان می کند.

شهزادگل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در نشست “پاسخگویی مقام های حکومتی به مردم” می گوید که خدمات انترنتی را به نهادهای حکومتی رایگان می سازد. وزیر مخابرات و تکنالوژی مصرف نود و یک در صد بودجه توسعه ای و جمع آوری هفت اعشاریه هشت میلیارد افغانی را از دستآورد های عمده این وزارت عنوان می کند.

آقای آریوبی می گوید که از آغاز جمع آوری محصول ده درصد خدمات مخابراتی شرکت های مخابراتی، طی یک سال گذشته پانزده میلیارد افغانی جمع آوری و به حساب دولت واریز شده است.

به اساس معلومات اداره تنظیم خدمات مخابراتی” اترا” در حال حاضر بیست و دو میلیون سیم کارت فعال در کشور وجود دارد و مشترکین خدمات انترنتی به ده میلیون رسیده است. مسوولان این اداره می گویند که از بهره پایین بودن کیفیت خدمات انترنتی، این اداره شرکت اتصالات را هفت میلیون افغانی و شرکت روشن را پنج میلیون افغانی جریمه کرده و به متباقی شرکت های مخابراتی هشدار داده است که در ارایه خدمات انترنتی به شهروندان کشور تغییرات بیاورند.

بر اساس معلومات وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی تاکنون بیست و پنج ولایت به فایبر نوری وصل شده است و متباقی ولایت های کشور نیز به زودی به فایبر نوری وصل خواهد شد.