برای جذب سرمایه گزاری های بیرونی و همچنان مدیریت منابع طبیعی، باید از تمایلات سیاسی جلوگیری شود.امروز۲۴جوزا/خرداد، جلسه ای به منظورمشوره دهی در جهت مدیریت موثر منابع زیر زمینی و پترولیم با اشتراک شماری از اعضا جامعه مدنی، حزب های سیاسی ونمایندگان مجلس در کابل برگزار شد. هدف از تشکیل این جلسه چگونگی شفافیت و […]

برای جذب سرمایه گزاری های بیرونی و همچنان مدیریت منابع طبیعی، باید از تمایلات سیاسی جلوگیری شود.امروز۲۴جوزا/خرداد، جلسه ای به منظورمشوره دهی در جهت مدیریت موثر منابع زیر زمینی و پترولیم با اشتراک شماری از اعضا جامعه مدنی، حزب های سیاسی ونمایندگان مجلس در کابل برگزار شد.

هدف از تشکیل این جلسه چگونگی شفافیت و حسابدهی قراردادهای و استخراج معادن در کشور گفته شده است. داوود شاه صبا وزیر معادن و پترولیم می گوید که باید برای مدیریت منابع طبیعی و جذب سرمایه های بیرونی از تمایلات سیاسی جلوگیری شود.

وزیر معادن و پترولیم می افزاید که نبود چارچوب های تعریف شده حقوقی در عرصه استخراج معادن و مخالفت های سیاسی محلی در بعضی از ساحات دور افتاده از مشکل هایی است که استخراج معادن را با کندی مواجه کرده است.

افغانستان بیش از ۳ هزار میلیارد دالر معادن زیرزمینی دارد، اما این کشور هنوزهم از فقیر ترین کشورها بحساب می رود.آگاهان اقتصادی می گویند که اگر معادن افغانستان تحت یک مدیریت سالم استخراج شود، می تواند برای به خود بسندگی کشور کمک کند.