وظایف نزدیک به ۱۰ تن از مقام‎های بلند رتبه وزارت امور داخله به شمول معین تامیناتی این وزارت به سبب اخذ رشوت به تعلیق در آمده است. دادستانی کل ایجاد مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری را ماشین مبارزه با فساد در کشور می‎داند. جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل می‏گوید که وظایف نزدیک […]

وظایف نزدیک به ۱۰ تن از مقامهای بلند رتبه وزارت امور داخله به شمول معین تامیناتی این وزارت به سبب اخذ رشوت به تعلیق در آمده است.

دادستانی کل ایجاد مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری را ماشین مبارزه با فساد در کشور می‎داند. جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل می‏گوید که وظایف نزدیک به ۱۰ تن از مقام‎های بلند رتبه وزارت امور داخله به شمول معین تامیناتی این وزارت به دلیل رشوت ستانی به حالت تعلیق درآمده است. آقای رسولی می‎افزاید که این افراد متهم به اخذ ۱۵۰ هزار دالر رشوت استند. سه ماه از ایجاد مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری می‏گذرد. سخنگوی دادستانی کل می‎گوید تا کنون ۵۵ قضیه فساد اداری از ارگان‎های مختلف به این اداره محلو شده است که ۳۱ تن در پیوند به این قضایا بازداشت شده‏اند.

دیدبان شفافیت افغانستان گزارش تازه خود را در مورد فساد اداری در یک سال گذشته منتشر کرده است. در این گزارش آمده است که فساد اداری پس از نا امنی بزرگترین چالش در برابر شهروندان کشور است.