وظیفه پنج تن از مقام های وزارت امور داخله به اتهام فساد اداری و اختلاس تعلیق شده است. یک منبع در وزارت امور داخله که نمی خواهد نامش ذکر شود به رسانه ها می گوید که این پنج تن قرار است برای تحقیق به دادستانی معرفی شوند. حکومت پیش از برگزاری نشست بروکسل مرکز عدلی […]

وظیفه پنج تن از مقام های وزارت امور داخله به اتهام فساد اداری و اختلاس تعلیق شده است. یک منبع در وزارت امور داخله که نمی خواهد نامش ذکر شود به رسانه ها می گوید که این پنج تن قرار است برای تحقیق به دادستانی معرفی شوند.

حکومت پیش از برگزاری نشست بروکسل مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری را ایجاد کرد. هدف از ایجاد این مرکز بررسی پرونده های بزرگ فساد اداری خوانده شده است. گفته می شود از آغاز به کار این مرکز تاکنون پرونده اختلاس حدود ده مقام بلند پایه حکومت پیشین و چند مقام برحال حکومت تحت بررسی قرار گرفته است. اکنون یک منبع که نمی خواهد نامش ذکر شود به رسانه ها می گوید که پنج تن از مقام های وزارت امور داخله به تازگی وظایف شان به حالت تعلیق قرار گرفته است. به گفته منبع، این مقام های وزارت امور داخله از بهر فساد اداری وظایف شان تعلیق شده است. هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری با آن که در این باره معلومات نمی دهد، اما تعلیق وظایف این مقام ها را رد نیز نمی کند.

اختلاس، رشوه ستانی، خرید و فروش رتبه های جنرالی، سربازان خیالی، سپردن سمت های بلند به افراد غیر مسلکی از موارد فساد اداری در وزارت داخله خوانده شده است. پیش از این فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است که جنرال شدن در افغانستان بسیار آسان است و به این امر بستگی دارد که چه مقدار پول یک نظامی برای جنرال شدن می پردازد.