ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا دوباره به تصرف نظامیان کشور در آمده است. فرمانده زون پلیس سه صد و سه سپین غر می گوید که در عملیات بازپس گیری این ولسوالی در دو روز گذشته تلفات سنگین بر افراد وابسته به گروه طالبان وارد شده است. نظامیان کشور از نیمه‌ پنجشنبه شب عملیات پاکسازی را […]

ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا دوباره به تصرف نظامیان کشور در آمده است. فرمانده زون پلیس سه صد و سه سپین غر می گوید که در عملیات بازپس گیری این ولسوالی در دو روز گذشته تلفات سنگین بر افراد وابسته به گروه طالبان وارد شده است.

نظامیان کشور از نیمه‌ پنجشنبه شب عملیات پاکسازی را در ولسوالی جانی ‌خیل پکتیا آغاز و مرکز آن ولسوالی را تصرف کردند. دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که در جریان این عملیات تلفات سنگینی بر افراد وابسته به گروه طالبان وارد شده است.

به گفته آقای وزیری، حوالی ساعت دوی پنجشنبه شب نیروهای ارتش ملی عملیات تصفیوی را در ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا آغاز کردند. سخنگوی وزارت دفاع ملی می افزاید که قطعات ارتش داخل ولسوالی جانی خیل شده اند و مصروف خنثا سازی ماین های کارگذاری شده طالبان استند.

از سویی دیگر اسدالله شیرزاد، فرمانده پلیس زون سه صد و سه سپین ‌غر می گوید که در نتیجه حملات پیهم هوایی و زمینی که در چند روز گذشته انجام شد، بیش از سه صد فرد وابسته به گروه طالبان در ولسوالی جانی خیل کشته شده اند. به اساس معلومات آقای شیرزاد، در میان کشته شدگان جنگجویان پاکستانی نیز دیده می شوند. فرمانده پلیس زون سه صد و سه سپین می افزاید که سلاح و تجهیزات زیاد تروریستان در میدان نبرد باقی مانده است. مرکز ولسوالی جانی ‌خیل از سال گذشته تا اکنون، سه بار بین نظامیان کشور و طالبان دست به دست شده است.

بااین حال، نظامیان کشور از ولسوالی گومل ولایت پکتیکا عقب نشینی کرده اند. طالبان ادعا کرده اند که نظامیان کشور را مجبور به عقب نشینی کرده اند؛ اما بختیارگل زدران رییس شورای ولایتی پکتیکا و مسوولان محلی این ولایت می گویند که نیروهای امنیتی خود از مرکز آن ولسوالی عقب‌ نشینی کرده اند. به گفته رییس شورای ولایتی پکتیکا، به دلیل این که در نتیجه درگیری ‌های حدود سه هفته پیش، تعمیر ولسوالی تخریب شده است؛ نیروهای امنیتی به پایگاه پلیس مرزی در سه کیلومتری آن، عقب ‌نشینی کرده اند.