ولسوالی قلعه زال ولایت کندز به تصرف نظامیان کشور درآمد. مسوولان محلی ولایت کندز می گویند که این ولسوالی پس از وارد شدن تلفات سنگین بر افراد وابسته به گروه طالبان صبح امروز از سوی نظامیان کشور تصرف شد. ولسوالی قلعه زال ولایت کندز در همجواری مرکز کندز و ولسوالی‌ های خان آباد و چهاردره […]

ولسوالی قلعه زال ولایت کندز به تصرف نظامیان کشور درآمد. مسوولان محلی ولایت کندز می گویند که این ولسوالی پس از وارد شدن تلفات سنگین بر افراد وابسته به گروه طالبان صبح امروز از سوی نظامیان کشور تصرف شد.

ولسوالی قلعه زال ولایت کندز در همجواری مرکز کندز و ولسوالی‌ های خان آباد و چهاردره این ولایت موقعیت دارد و بیش از پنجاه کیلومتر از شهر کندز فاصله دارد. حدود دو ماه پیش، طالبان با راه ‌اندازی حملات تهاجمی در حومه شهر کندز و ولسوالی‌های قلعه ذال و خان‌ آباد این دو ولسوالی را تصرف کردند. اما ولسوالی خان ‌آباد پس از یک‌ شبانه ‌روز دوباره به اداره نظامیان کشور افتاد و در ولسوالی قلعه زال از آن زمان تا کنون طالبان حاکم بود.

اکنون محمد معصوم هاشمی آمر امنیت فرماندهی پلیس ولایت کندز می ‌گوید که ولسوالی قلعه زال در نتیجه عملیات تصفیوی نظامیان کشور صبح روز دوشنبه از اداره طالبان بیرون شد. به گفته آقای هاشمی، در نتیجه عملیات باز پس ‌گیری قلعه زال که با پشتیبانی قوای هوایی همراه بود، تلفات سنگین بر طالبان وارد شده است. آقای هاشمی در باره شمار دقیق تلفات طالبان معلومات نداده است. مسوولان محلی کندز می گویند که، طالبان از ولسوالی فرار کرده اند و عملیات تلاشی خانه به خانه در قلعه زال آغاز شده است.