والی غزنی از ناکام شدن حملات طالبان برای تصرف ولسوالی گیروی این ولایت خبر می دهد. او می گوید طالبان با جمع آوری جنگجویان خود تلاش داشتند، این ولسوالی را تصرف کنند، اما موفق به این کار نشدند. روز دوشنبه افراد وابسته به گروه طالبان حمله گسترده ای از چندین بخش به ولسوالی گیروی غزنی […]

والی غزنی از ناکام شدن حملات طالبان برای تصرف ولسوالی گیروی این ولایت خبر می دهد. او می گوید طالبان با جمع آوری جنگجویان خود تلاش داشتند، این ولسوالی را تصرف کنند، اما موفق به این کار نشدند.

روز دوشنبه افراد وابسته به گروه طالبان حمله گسترده ای از چندین بخش به ولسوالی گیروی غزنی به هدف تصرف این ولسوالی راه اندازی کردند. اما عبدالکریم متین والی غزنی از ناکام شدن تلاش های طالبان به هدف تصرف ولسوالی گیرو این ولایت خبر می دهد. آقای متین می گوید که نظامیان کشور دوشنبه شب تلفات سنگینی بر طالبان وارد کردند و تمام ساحات ولسوالی گیرو را از تصرف آنان خارج کردند. به گفته او، در این عملیات هشتاد فرد وابسته به طالبان کشته شده اند و بیش از صد تن دیگر آنان زخم برداشته اند. والی غزنی همچنان به گروه طالبان هشدار می دهد که از راه جنگ به مقصد خود نخواهند رسید.

این درحالیست که چند روز پیش گروه طالبان به ولسوالی جغتوی این ولایت نیز حمله کرده بودند. منابعی که نمی خواهند از آنان نام برده شود، می گویند که در این جریان با گروه طالبان معامله شده است، اما امین الله امرخیل فرمانده پلیس غزنی می گوید که معامله نه بل غفلت وظیفوی صورت گرفته است و مسوولانی که غفلت کردند، سبکدوش شده اند.

مقام های غزنی همچنان می گویند که در حمله روز دوشنبه گروه طالبان در ولسوالی گیروی این ولایت پنج تن از نظامیان کشور به شهادت رسیدند و هفت تن دیگر آنان زخم برداشته اند.